Hoe schakel ik de e-mailservice uit?

Binnen het controle paneel kan je gemakkelijk de e-mailservice uitschakelen. Op deze pagina leggen we uit hoe je dit kan doen.

  1. Stappenplan

  2. Log in op het controle paneel
  3. Klik in het menu op Beheren
  4. Klik op Hosting & email en vervolgens op 'Hosting beheren'
  5. Klik op Mail
  6. Klik op Mail-instellingen en schakel de e-mailservice uit

1. Log in op het controle paneel

Om deze stappen uit te voeren moet je eerst aangemeld zijn op het controle paneel.

2. Klik in het menu op Beheren

Zodra je op Beheren klikt kom je in het overzicht met jouw diensten. Klik op de gewenste website waarvan je de e-mailservice wilt uitschakelen.

Beheren van diensten in het controle paneel

3. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’

Vervolgens kom je in het overzicht van deze website. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’.

Hosting en email in controle paneel

Wanneer je hier op klikt, zie je een pop-up. Klik op Hosting & email en vervolgens op ‘Hosting beheren’ klikt, wordt je geredirect naar Plesk.

Inloggen op Plesk

4. Klik op Mail

Zodra je op hierop hebt geklikt klapt het e-mailgedeelte zich open. Hier kan je het gehele e-mailbeheer doen zoals het aanmaken- en verwijderen van e-mailadressen en forwarders maar ook het instellen van beantwoorders.

Mail in Plesk

5. Klik op Mail-instellingen en schakel de e-mailservice uit

In het menu klik je bovenin op Mail-instellingen.

Vervolgens schakel je de e-mailservice uit en klik je op OK. Hierna ontvangt en verstuurt deze server geen e-mail meer voor dit pakket.

Maildienst op domein activeren of uitschakelen

M
Mark is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.