Als je een aantal dagen afwezig bent, dan kan het handig zijn om een auto-reply (automatische beantwoording) in te stellen. Als iemand je dan een e-mail stuurt krijgt hij/zij automatisch een mailtje retour met een boodschap die je zelf vooraf hebt ingesteld. Bijvoorbeeld dat je afwezig bent in verband met vakantie.
Met onderstaande stappenplan stel je binnen een paar minuten zelf een out of office reply in.
1. Log in op het controle paneel
Ga naar https://mijn.yourhosting.nl en log in op Plesk.
2. Klik links op menu Mail
In het mail overzicht zie je verschillende opties. Klik op het e-mailadres waarvan je automatische beantwoording wilt instellen.
3. Klik op het tabblad Automatische beantwoording
Klik in de horizontale rij met links op de link Automatische Beantwoording.
4. Vink de optie Automatische beantwoording activeren aan
5. Vul een boodschap in
Vul een boodschap in bij de optie Berichttekst van Automatische Beantwoording
6. Stel een einddatum in (optioneel)
Stel indien gewenst een einddatum in bij de optie Automatische beantwoording uitschakelen.
7. Activeer je out of office reply
Sla je aanpassingen op via de knop OK of Toepassen en je out of office reply is actief.
Je out of office is nu geactiveerd. Dit zie je ook terug in het overzicht van je e-mailadressen: