Hoe maak ik een back-up van e-mail in Thunderbird?

In deze handleiding leggen we je uit hoe je een back-up maakt van e-mail in het e-mailprogramma Thunderbird. Dat is handig wanneer e-mail hebt ingesteld via POP3.

Ook kan je een back-up maken omdat je bijvoorbeeld e-mail, contactpersonen en agenda items wilt overzetten naar een ander e-mailadres of een andere computer.

Zie ook de volgende handleidingen:

  1. Stappenplan

  2. Open Thunderbird, klik op Extra en vervolgens op Accountinstellingen
  3. Klik op Serverinstellingen en bekijk de voorkeuren

1. Open Thunderbird, klik op Extra en vervolgens op Accountinstellingen

Wanneer je Thunderbird hebt opgestart klik je bovenin het menu op Extra en vervolgens op Accountinstellingen. 

Accountinstellingen Thunderbird

2. Klik op Serverinstellingen en bekijk de voorkeuren

Wanneer je op Serverinstellingen hebt geklikt zie je onderdaan de voorkeuren van de berichtenopslag.

Onderaan vindt je lokale map met daarin de back-up van je profiel (Thunderbird werkt met profielen). Dit profiel bestaat uit o.a. een back-up van de e-mail, maar ook de accountinstellingen van je profiel worden hier opgeslagen (afhankelijk van de ingestelde voorkeuren).

Dit bestand kan je importeren wanneer je jouw e-mail, contactpersonen en agenda items wilt overzetten naar een ander e-mailadres of een andere computer.

Serverinstellingen Thunderbird

Via Synchronisatie & schijfruimte kan je eveneens nog enkele voorkeuren aangeven. Hier kan je bijvoorbeeld aangeven of je wel wilt dat berichten lokaal worden opgeslagen.

Synchronisatie & schijfruimte Thunderbird

 

M
Mark is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.