In deze handleiding leggen we je uit hoe je een back-up maakt van e-mail in het e-mailprogramma Thunderbird. Dat is handig wanneer e-mail hebt ingesteld via POP3.
Ook kan je een back-up maken omdat je bijvoorbeeld e-mail, contactpersonen en agenda items wilt overzetten naar een ander e-mailadres of een andere computer.
Zie ook de volgende handleidingen:
- Hoe zet je e-mail om van POP3 naar IMAP?
- Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?
- Hoe importeer ik een back-up in Thunderbird?
Stappenplan
- Open Thunderbird, klik op Extra en vervolgens op Accountinstellingen
- Klik op Serverinstellingen en bekijk de voorkeuren
1. Open Thunderbird, klik op Extra en vervolgens op Accountinstellingen
Wanneer je Thunderbird hebt opgestart klik je bovenin het menu op Extra en vervolgens op Accountinstellingen.
2. Klik op Serverinstellingen en bekijk de voorkeuren
Wanneer je op Serverinstellingen hebt geklikt zie je onderdaan de voorkeuren van de berichtenopslag.
Onderaan vindt je lokale map met daarin de back-up van je profiel (Thunderbird werkt met profielen). Dit profiel bestaat uit o.a. een back-up van de e-mail, maar ook de accountinstellingen van je profiel worden hier opgeslagen (afhankelijk van de ingestelde voorkeuren).
Dit bestand kan je importeren wanneer je jouw e-mail, contactpersonen en agenda items wilt overzetten naar een ander e-mailadres of een andere computer.
Via Synchronisatie & schijfruimte kan je eveneens nog enkele voorkeuren aangeven. Hier kan je bijvoorbeeld aangeven of je wel wilt dat berichten lokaal worden opgeslagen.