Opzeggen via Mijn Account bij Yourhosting

We gaan over op een nieuwe online klantomgeving; Mijn Yourhosting. Heb je nu een Mijn Account-omgeving, dan blijf hier je producten en gegevens gewoon beheren zoals je gewend bent. Zodra we jouw Mijn Account overzetten naar de nieuwe omgeving 'Mijn Yourhosting', ontvang je van ons een bericht. Heb je al een Mijn Yourhosting-omgeving, ga dan naar het stappenplan 'Opzeggen in Mijn Yourhosting'. Weet je niet zeker welke omgeving je hebt, kijk dan hier.

Je betaalt je producten en diensten vooruit. Je kunt de diensten die je afneemt altijd opzeggen. Zeg je een bestelling op binnen de standaard (wettelijke) bedenktijd van 14 dagen, dan kun je je beroepen op het herroepingsrecht. Bij de reden van je opzegging selecteer je de optie ‘Herroepingsrecht’. Je ontvangt dan de kosten voor je producten en diensten terug. Je kunt hier alleen gebruik van maken als je als particulier staat geregistreerd. Voor zakelijke klanten geldt het herroepingsrecht niet.

Inhoudsopgave

Inloggen

Voor alle wijzigingen geldt dat je moet inloggen in je klantomgeving. Voor meer informatie hierover lees: Inloggen op Mijn Account bij Yourhosting

Opzegging annuleren

Heb je een opzegging ingepland in Mijn Account, maar wil je je product/dienst toch behouden? Zolang de opzegging nog niet is uitgevoerd, kun je de opzegging annuleren bij onze klantenservice. Neem hiervoor minimaal een week voor de opzegdatum contact over op. Je ontvangt een reactie zodra wij de opzegging voor je hebben geannuleerd.

Domeinnaam opzeggen

Een domeinnaam heeft een opzegtermijn van één maand. Volg onderstaande stappen om je domeinnaam op te zeggen:

  1. Log in op Mijn Account en ga naar ‘Mijn producten’;
  2. Klik op het pakket waar de domeinnamen onder staan;
  3. Selecteer de domeinnamen die je wilt opzeggen en klik op ‘Opzeggen/Verhuizen’;
  4. Klik op ‘Opzegging aanvragen’;
  5. Vul de reden van opzegging in en klik op ‘Volgende’;
  6. Vul je Mijn Account-wachtwoord in en klik op ‘Opzegging bevestigen’.
  7. Je ontvangt binnen 24 uur de bevestiging van de opzegging per e-mail.

Pakket/service opzeggen

Een pakket/service heeft een opzegtermijn van één maand. Volg onderstaande stappen om je pakketten als Hosting en E-mail op te zeggen:

  1. Log in op Mijn Account en ga naar ‘Mijn producten’;
  2. Klik op het pakket dat je wilt opzeggen;
  3. Klik bij je pakket aan de rechterkant op ‘Opzeggen’;
  4. Vul de reden van opzegging in en klik op ‘Volgende’;
  5. Vul je Mijn Account-wachtwoord in en klik op ‘Opzegging bevestigen’.
  6. Je ontvangt binnen 24 uur de bevestiging van de opzegging per e-mail.

VPS opzeggen

Een VPS-pakket heeft een opzegtermijn van één maand. Volg onderstaande stappen om je VPS op te zeggen:

  1. Log in op Mijn Account en ga naar ‘Mijn VPS’;
  2. Ga links naar 'Mijn VPS';
  3. Selecteer het VPS-pakket dat je wilt opzeggen;
  4. Scroll naar beneden en klik op 'Opzeggen per einde looptijd';
  5. Typ 'Bevestig' en klik op de knop 'Akkoord'.
  6. Je ontvangt binnen 24 uur de bevestiging van de opzegging per e-mail.

Clouddienst opzeggen

Een clouddienst heeft een opzegtermijn van één maand. Volg onderstaande stappen om je clouddiensten als Office 365 en Acronis op te zeggen:

  1. Log in op Mijn Account en ga naar ‘Mijn cloudproducten’;
  2. Klik op ‘Show products’;
  3. Klik achter de licentie die je wilt opzeggen op ‘Annuleren’;
  4. Bevestig vervolgens de annulering.

Extra producten opzeggen

Een extra product heeft een opzegtermijn van één maand. Volg onderstaande stappen om extra producten op te zeggen:

  1. Log in op Mijn Account en ga naar ‘Mijn producten’;
  2. Klik op het pakket waar de extra producten onder staan;
  3. Selecteer het product onder ‘Extra producten’ en klik aan de rechterkant op ‘Opzeggen’;
  4. Vink het product aan dat je wilt opzeggen;
  5. Vul je Mijn Account-wachtwoord in en klik op ‘Opzeggen’;
  6. Wij zeggen het extra product per direct op, deze actie kun je niet ongedaan maken.
  7. Je ontvangt binnen 24 uur de bevestiging van de opzegging per e-mail.

Verhuizen

Heb je je domeinnaam verhuisd naar een andere provider, beëindig dan je contract met Yourhosting via een opzegging in Mijn Account om een vervolgfactuur te voorkomen.

Opzegtermijn en bijzondere omstandigheden

Wanneer kan ik opzeggen? Je kunt je diensten altijd opzeggen. Hierbij geldt voor de meeste producten een opzegtermijn van één maand. 

Wat is de einddatum? Als je het product opzegt in je Mijn Account omgeving krijg je te zien wat de einddatum is. Je kunt dan altijd nog beslissen of je de opzegging wel of niet wilt doorzetten. 

Ik heb opgezegd maar krijg toch een factuur! Wil je een nieuwe factuur voorkomen? Zorg dan dat je opzegging uiterlijk voor de opzegtermijn voor de verlenging bij ons bekend is.

Ik wil opzeggen namens de klant die is overleden. In dit geval noteren we je graag als nabestaande in ons systeem. Stuur hiervoor een kopie van de overlijdensakte naar ons toe en je eigen persoonlijke gegevens. Dan passen we dit aan. Let op: de opzegtermijn veranderd hier niet door. 

Het bedrijf op wiens naam het pakket staat, bestaat niet meer. Is het bedrijf failliet? Dan mag de curator contact met ons opnemen. Is het bedrijf opgeheven en uit de KvK? Dan veranderd de opzegtermijn en de betaalplicht niet. 



M
Marjolein is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.