Uitleg opbouw factuur in Mijn Account bij Yourhosting

We gaan over op een nieuwe online klantomgeving; Mijn Yourhosting. Heb je nu een Mijn Account-omgeving, dan blijf je hier je producten en gegevens gewoon beheren zoals je gewend bent. Zodra we jouw Mijn Account overzetten naar de nieuwe omgeving 'Mijn Yourhosting', ontvang je van ons een bericht. Heb je al een Mijn Yourhosting-omgeving, ga dan naar de factuurinformatie voor Mijn YourhostingWeet je niet zeker welke omgeving je hebt, kijk dan hier.

Op je factuur vind je natuurlijk het product wat je bij ons afneemt. Hieronder vind je een uitleg over de opbouw van onze facturen en eventuele bijkomende kosten die op facturen kunnen staan.

Inhoudsopgave

BTW-weergave

Op onze website hebben we een btw-switch. Hierbij kies je zelf of je de prijzen inclusief of exclusief btw wilt zien.

Op facturen is het nodig om btw apart te berekenen. Om die reden zie je op je factuur de prijzen in eerste instantie exclusief btw vermeld. De btw (21% van het totaalbedrag) wordt vervolgens onderaan de factuur in één keer berekend.

Als je op de website de prijzen inclusief btw bekeek, is het mogelijk dat je de prijzen op je factuur niet herkent. Vanzelfsprekend staat onderaan de streep het bedrag waarmee je akkoord bent gegaan tijdens je bestelling. Er is dus alleen een verschil van weergave.

De opbouw is dus als volgt:

  1. Je ziet dan dus op de eerste regel de prijs zonder btw.
  2. Je ziet het totaalbedrag zonder btw
  3. Je ziet de losse btw
  4. Je ziet het totaalbedrag van de factuur, inclusief btw

Administratiekosten

We berekenen administratiekosten bij handmatige betaling. Als je betaalt met bankoverschrijving verwerken wij je betaling handmatig in onze administratie. Daarvoor rekenen we administratiekosten per factuur. Om deze kosten te voorkomen kies je voor automatische incasso. 

Volg onderstaande stappen om eenvoudig je betaalwijze aan te passen. 

  1. Log in op je klantomgeving;
  2. Ga naar de pagina Mijn Facturen;
  3. Klik achter de regel Betaalwijze op Wijzigen;
  4. Pas de betaalwijze aan in het drop-down menu;
  5. Klik op Bewaar

NB: Je krijgt ook in de mail met je factuur de mogelijkheid om automatische incasso in te schakelen. 

Overdrachtskosten

Als de tenaamstelling van je domeinnaam verandert (bijvoorbeeld doordat je bedrijfsnaam is veranderd of er een nieuwe eigenaar is), dan is er sprake van een overdracht. Je betaald hiervoor overdrachtskosten. Je krijgt altijd eerst een overzicht van de kosten en de mogelijkheid om hier wel of niet mee akkoord te gaan. Je kunt wel andere adresgegevens gebruiken of je adresgegevens op een later moment gratis wijzigen.

Domeinnaam op factuur

Domeinnaamregistraties die een looptijd hebben van langer dan één jaar, worden gefactureerd in het jaar dat de registratie wordt verlengd. Heb je bijvoorbeeld een .nl-domeinnaam geregistreerd voor vijf jaar? Dan ontvang je elke vijf jaar een factuur voor de betreffende domeinnaam. Neem je daarbij ook een service en/of pakket bij ons af? Dan ontvang je daarvoor wel jaarlijks een factuur. Zo kan het voorkomen dat er alleen een hostingpakket of DNS-/redirectservice op je factuur staat.

M
Marjolein is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Sorry dat we u niet kunnen helpen. Help ons om dit artikel te verbeteren met uw feedback.