Gebruik je e-mail van Yourhosting, maar werkt het niet? In dit artikel checken we je instellingen. Kom je er met het artikel niet uit? Gebruik dan onze e-mail instelhulp.
Wat heb ik hiervoor nodig?
Je wilt je postvak van Yourhosting controleren in Thunderbird Hiervoor heb je een aantal dingen nodig.
- Het programma Thunderbird
- Je login gegevens (mailadres en wachtwoord); lees hier hoe je een wachtwoord instelt
Waar moet ik zijn om mijn postvak na te kijken?
1. Start Thunderbird op; en ga naar 'Extra' bovenin
2. In het menu, klik je op 'Accountinstellingen';
3. Check of de volgende instellingen goed staan:
Server inkomende e-mail (IMAP/POP):
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord van je mailbox
- Hostnaam: je serveradres is mail.yourhosting.nl. Zie ook het artikel 'waar vind ik mijn mailinstellingen';
- Poort: 993 (IMAP) 995 (POP)
- Gebruik TLS/SSL = uitgevinkt
- Identiteitscontrole: Wachtwoord
Server uitgaande e-mail (SMTP):
- Gebruikersnaam: je e-mailadres
- Wachtwoord: het wachtwoord van je mailbox (hetzelfde als bij inkomende e-mail)
- Hostnaam: je serveradres. Zie ook het artikel 'waar vind ik mijn mailinstellingen';
- Poort: 465
- Gebruik TLS/SSL = uitgevinkt
- Identiteitscontrole: Wachtwoord