Handleiding e-mail instellen in Gmail bij Yourhosting

Wil je de e-mail van jouw e-mailaccount ook graag in Gmail ontvangen, volg dan deze stappen. Lees ook eens onze FAQ E-mail Instellen Gmail.


Inhoudsopgave

Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.

Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.

Stap 2: Instellingen Gmail

Log in op je Gmail-account met je Gmail-mailadres en wachtwoord. Klik vervolgens rechtsboven op het tandwiel en vervolgens op 'instellingen'.

Naar instellingen gaan

Stap 3: E-mailadres toevoegen

Klik op het tabblad ‘Accounts en import’ en vervolgens op ‘Een e-mailaccount toevoegen’.

Kiezen voor een e-mailaccount toevoegen

Voer in het volgende scherm je e-mailadres in en klik op 'Volgende'. Kies vervolgens voor 'E-mail importeren uit mijn andere account (POP3). Klik hierna weer op 'Volgende'.

Stap 4: Invullen mailgegevens

Vul nu de volgende gevraagde informatie in:

  • ‘Gebruikersnaam’: Je e-mailadres. (Zijn er meerdere mailadressen aan de mailbox gekoppeld, gebruik dan het hoofdmailadres);
  • 'Wachtwoord': het wachtwoord dat je voor deze mailbox heeft ingesteld;
  • ‘POP-server': Het serveradres is mail.yourhosting.nl 
  • ‘Poort': 995
  • ‘Een kopie van het gedownloade bericht op de server achterlaten’: kies deze optie als je een kopie van je e-mailberichten op de server bij Yourhosting wilt achterlaten.
  • ‘Gebruik altijd een beveiligde verbinding (SSL) wanneer je je e-mailberichten downloadt’: vink deze optie aan.
  • ‘Binnenkomende berichten voorzien van een label’: berichten krijgen een label mee.
  • ‘Binnenkomende berichten archiveren (Postvak IN overslaan)’: gebruik je Gmail alleen om te archiveren? Vink deze optie dan aan.

Nadat je alle gegevens hebt ingevuld klik je op 'Account toevoegen'.

Stap 5: Uitgaande mailgegevens

Kies in het volgende scherm voor de optie ‘Ja, ik wil mail kunnen verzenden als…’ en klik op ‘Volgende stap’. Geef vervolgens de naam op die je wilt gebruiken als afzendernaam. Meestal is dit je eigen naam. Vink de optie ‘Beschouwen als alias’ aan en klik op ‘Volgende stap’.

Stel hierna de volgende gegevens in:

  • ‘SMTP-server’: vul het serveradres in (dezelfde als bij POP-server bij de vorige stap);
  • ‘Poort’: 465;
  • ‘Gebruikersnaam’: je e-mailadres
  • ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord zie ook stap 1;.
  • Kies de optie 'Beveiligde verbinding via SSL (aanbevolen)'.

Uitgaande e-mailgegevens invullen

Klik op 'Account toevoegen' om door te gaan.

Stap 6: Verificatie

Gmail stuurt een bevestigingscode naar het betreffende mailadres. Voer in het volgende scherm je bevestigingscode in en klik op 'Controleren'.

Verificatie afronden

Klik daarna op ‘Venster sluiten’ om verder te gaan. Ga vervolgens naar je Gmail-inbox, open de verificatie e-mail en klik op de link die begint met ‘https://mail.google.nl/mail/...’.

Gefeliciteerd! Je kunt nu met je e-mail aan de slag in Gmail.


Verificatie inkomende mail

Inkomende mail naar Gmail kan soms niet goed worden afgeleverd vanwege strenge controle vanuit Google. Om dit te voorkomen kun je een extra verificatie toevoegen aan de DNS van je domeinnaam. Je leest er hier alles over: Verificatie instellen voor Gmail.


Ook handig:


Werkt je bestaande e-mailadres niet meer in je Mailprogramma?

We hebben een handige e-mailinstelhulp, waar je de stappen op je apparaat 1 voor 1 doorloopt. Je vindt de e-mailinstelhulp op https://www.yourhosting.nl/support/e-mail-instelhulp/

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.