FAQ E-mail Instellen iOS (iPhone)

Gebruik je e-mail van Yourhosting? Dan kun je deze toevoegen op je iPhone. In dit artikel bespreken we hoe je dat doet. Kom je er met het artikel niet uit? Neem dan contact op voor hulp. Gebruik je een ander toestel? Zoek dan hier de juiste handleiding er bij.  


Inhoudsopgave



Kan ik dit ook met mijn pakket?

Alle pakketten van Yourhosting zijn inclusief mail. Je hebt dus minimaal een pakket van ons nodig. Heb je alleen een domeinnaam geregistreerd? Lees dan hier hoe je kunt upgraden. Heb je een licentie van Microsoft 365? Dan gebruik je een ander soort maildienst. Ga dan naar dit artikel. 

Wat heb ik hiervoor nodig?

Je wilt je postvak van Yourhosting toevoegen in Mail. Hiervoor heb je een aantal dingen nodig. 

  • Een mailadres en postvak bij Yourhosting. Je leest hier hoe je die aanmaakt.
  • Een iPhone. Heb je een Android toestel? Kijk dan hier.
  • Je login gegevens (mailadres en wachtwoord); lees hier hoe je een wachtwoord instelt 

Waar moet ik zijn om mijn postvak toe te voegen?

  1. Ga naar de app Instellingen op je iPhone;
  2. Kies voor de optie 'Mail' en dan 'Accounts'

Hoe voeg ik mijn postvak toe?

1. Tik op de optie 'Account Toevoegen';

2. Kies voor Overig;

Inloggegevens invullen

3. Voer je naam, e-mailadres en wachtwoord in; 

4. Je mailinstellingen worden er automatisch bijgezocht en je account is toegevoegd;

NB: Wordt er gevraagd om poortnummers? Gebruik 993 voor inkomend en 465 voor uitgaand.

Ik heb bovenstaande stappen gedaan maar het werkt niet. Wat nu?

Lukt het niet om je postvak toe te voegen op de iPhone? Probeer dan de volgende oplossingen.

  • Stel een nieuwe wachtwoord in met behulp van deze handleiding.
  • Controleer of het mailadres en postvak zijn aangemaakt. Hulp? Kijk hier.
  • Heb je de laatste versie van iOS?

Nog geen succes? Probeer dan je postvak handmatig toe te voegen.

Handmatig je postvak toevoegen

Is het niet gelukt om je postvak toe te voegen in Outlook? Ook niet met bovenstaande instructies? Dan kun je dit handmatig doen. We leggen hier uit hoe dat gaat.

1. Als iOS je gegevens niet kan vinden ga je automatisch door naar handmatig instellen;Serverinstellingen invoeren

2. Je hostnaam is mail.yourhosting.nl en je gebruikersnaam is je e-mailadres.

Lukt het nog altijd niet? Het account is toegevoegd maar werkt nog niet? Ga naar 'Instellingen' en 'Accounts' en tik het postvak aan wat je net hebt toegevoegd. Je kunt nu de instellingen aanpassen. Zorg dat je deze poortnummers en versleutelingsmethodes aan hebt staan:

  • Inkomende mail poort 993 (SSL)
  • Uitgaande mail poort 465 (SSL)
  • Alternatief: uitgaande mail poort 587 (START/TLS) 



Werkt je bestaande e-mailadres niet meer in je Mailprogramma?

We hebben een handige e-mailinstelhulp, waar je de stappen op je apparaat 1 voor 1 doorloopt. Je vindt de e-mailinstelhulp op https://www.yourhosting.nl/support/e-mail-instelhulp/

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.