Mail van Yourhosting instellen in Outlook voor Mac

Gebruik je e-mail van Yourhosting? Dan kun je deze toevoegen in Outlook op je Mac. In dit artikel bespreken we hoe je dat doet. Kom je er met het artikel niet uit? Neem dan contact op voor hulp.

Inhoudsopgave

Wat je nodig hebt

Je wilt je postvak van Yourhosting toevoegen in Outlook op de Mac. Hiervoor heb je een aantal dingen nodig. 

  • Een mailadres en postvak bij Yourhosting;
  • Het programma Outlook;
  • Je login gegevens (mailadres en wachtwoord);

Waar je moet zijn

  1. Start Outlook op;
  2. Ga naar Outlook in de balk linksboven naast het Apple logo;
  3. Klik op Voorkeuren en vervolgens op Accounts;

zpmXIVNTaM5Af7-gbbcNNo58reAENg0a3A

Postvak toevoegen

  1. Ga naar Accounts volgens de instructies hierboven;
  2. Klik op het + icoontje;
  3. Vul je mailadres in en klik op Volgende dan je wachtwoord en weer op Volgende;
  4. Je account is nu toegevoegd; klik op Gereed of Nog een account toevoegen;
  5. Wordt er om een poortnummer gevraagd? Gebruik 993 voor inkomende mail en 465 voor uitgaand.

V3W1J12HtJ5eaAQsqFmbf5P-PFm6OQQxIw

Als het niet werkt

Lukt het niet om je postvak toe te voegen in Outlook? Probeer dan de volgende oplossingen.

  • Stel een nieuwe wachtwoord in;
  • Controleer of het mailadres en postvak zijn aangemaakt;
  • Heb je de laatste versie van Outlook voor de Mac?

Nog geen succes? Probeer dan je postvak handmatig toe te voegen.

Handmatig je postvak toevoegen

Is het niet gelukt om je postvak toe te voegen in Outlook? Ook niet met bovenstaande instructies? Dan kun je dit handmatig doen. We leggen hieronder uit hoe dat gaat.

  1. Start Outlook op;
  2. Ga naar Outlook in de balk linksboven, naast het Apple logo;
  3. Klik op Voorkeuren en vervolgens op Accounts;
  4. Ook als je account niet werkt staat deze nu wel in de lijst. Klik je account aan;
  5. Je ziet nu links de accountinstellingen. Controleer of deze hetzelfde zijn als in het schema hieronder;
  6. Sla de instellingen op en test of de mail nu werkt. Start zo nodig Outlook even opnieuw op.
ServerPoortBeveiligingGebruikersnaam
Inkomende mailmail.yourhosting.nl993SSLjouw mailadres
Uitgaande mailmail.yourhosting.nl465*SSLjouw mailadres

* Werkt dit niet? Probeer 587 met (START)TLS i.p.v. SSL

NB: Lukt het nog altijd niet? Je kunt proberen om bij Uitgaande e-mail poort 587 te gebruiken. Kies dan ook voor START/TLS als Versleutelingsmethode. Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met ons.

Instelhulp

We hebben een handige e-mailinstelhulp, waar je de stappen op je apparaat 1 voor 1 doorloopt. Je vindt de e-mailinstelhulp op https://www.yourhosting.nl/support/e-mail-instelhulp/

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.