Gebruik je e-mail van Yourhosting? Dan kun je deze toevoegen in Outlook op je Mac. In dit artikel bespreken we hoe je dat doet. Kom je er met het artikel niet uit? Neem dan contact op voor hulp.
Inhoudsopgave
- Wat je nodig hebt
- Waar je moet zijn
- Postvak toevoegen
- Als het niet werkt
- Handmatig je postvak toevoegen
- Instelhulp
Wat je nodig hebt
Je wilt je postvak van Yourhosting toevoegen in Outlook op de Mac. Hiervoor heb je een aantal dingen nodig.
- Een mailadres en postvak bij Yourhosting;
- Het programma Outlook;
- Je login gegevens (mailadres en wachtwoord);
Waar je moet zijn
- Start Outlook op;
- Ga naar Outlook in de balk linksboven naast het Apple logo;
- Klik op Voorkeuren en vervolgens op Accounts;
Postvak toevoegen
- Ga naar Accounts volgens de instructies hierboven;
- Klik op het + icoontje;
- Vul je mailadres in en klik op Volgende dan je wachtwoord en weer op Volgende;
- Je account is nu toegevoegd; klik op Gereed of Nog een account toevoegen;
- Wordt er om een poortnummer gevraagd? Gebruik 993 voor inkomende mail en 465 voor uitgaand.
Als het niet werkt
Lukt het niet om je postvak toe te voegen in Outlook? Probeer dan de volgende oplossingen.
- Stel een nieuwe wachtwoord in;
- Controleer of het mailadres en postvak zijn aangemaakt;
- Heb je de laatste versie van Outlook voor de Mac?
Nog geen succes? Probeer dan je postvak handmatig toe te voegen.
Handmatig je postvak toevoegen
Is het niet gelukt om je postvak toe te voegen in Outlook? Ook niet met bovenstaande instructies? Dan kun je dit handmatig doen. We leggen hieronder uit hoe dat gaat.
- Start Outlook op;
- Ga naar Outlook in de balk linksboven, naast het Apple logo;
- Klik op Voorkeuren en vervolgens op Accounts;
- Ook als je account niet werkt staat deze nu wel in de lijst. Klik je account aan;
- Je ziet nu links de accountinstellingen. Controleer of deze hetzelfde zijn als in het schema hieronder;
- Sla de instellingen op en test of de mail nu werkt. Start zo nodig Outlook even opnieuw op.
Server | Poort | Beveiliging | Gebruikersnaam | |
Inkomende mail | mail.yourhosting.nl | 993 | SSL | jouw mailadres |
Uitgaande mail | mail.yourhosting.nl | 465* | SSL | jouw mailadres |
* Werkt dit niet? Probeer 587 met (START)TLS i.p.v. SSL
NB: Lukt het nog altijd niet? Je kunt proberen om bij Uitgaande e-mail poort 587 te gebruiken. Kies dan ook voor START/TLS als Versleutelingsmethode. Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met ons.
Instelhulp
We hebben een handige e-mailinstelhulp, waar je de stappen op je apparaat 1 voor 1 doorloopt. Je vindt de e-mailinstelhulp op https://www.yourhosting.nl/support/e-mail-instelhulp/