FAQ E-mail instellen (Thunderbird)

Gebruik je e-mail van Yourhosting? Dan kun je deze toevoegen in het programma Thunderbird. In dit artikel bespreken we hoe je dat doet. Kom je er met het artikel niet uit? Neem dan contact op voor hulp. Gebruik je een ander programma? Zoek dan hier de juiste handleiding er bij. 


Inhoudsopgave



Kan ik dit ook met mijn pakket?

Alle pakketten van Yourhosting zijn inclusief mail. Je hebt dus minimaal een pakket van ons nodig. Heb je alleen een domeinnaam geregistreerd? Lees dan hier hoe je kunt upgraden. Heb je een licentie van Microsoft 365? Dan gebruik je een ander soort maildienst. Ga dan naar dit artikel.

Wat heb ik hiervoor nodig?

Je wilt je postvak van Yourhosting toevoegen in Thunderbird. Hiervoor heb je een aantal dingen nodig. 

  • Een mailadres en postvak bij Yourhosting. Je leest hier hoe je die aanmaakt.
  • Het programma Thunderbird. Dit is gratis te downloaden: Thunderbird website.
  • Je login gegevens (mailadres en wachtwoord); lees hier hoe je een wachtwoord instelt 

Waar moet ik zijn om mijn postvak toe te voegen?

Als je Thunderbird gedownload en geïnstalleerd hebt, start je het programma op. 

Is dit de eerste keer dat je het programma start? 

Dan krijg je direct de mogelijkheid om je mailadres van Yourhosting toe te voegen. Klik in dit scherm onderaan op Overslaan en mijn bestaande mailadres gebruiken:


Bestaand e-mailadres gebruiken aanklikken


Thunderbird al eerder opgestart en nu Yourhosting toevoegen? 

In dat geval kun je in de menubalk naar de optie Extra en vervolgens naar Accountinstelligen.


Kies voor Accountinstellingen

Hoe voeg ik mijn postvak toe?

Volgens één van de twee stappen kom je in een scherm waar je om de account gegevens wordt gevraagd. Je kunt hier de onderstaande gegevens invoeren. We gebruiken in ons voorbeeld het mailadres van Yourhosting. Je mag uiteraard jouw eigen mailadres gebruiken. De serverhostnaam blijft wel hetzelfde. 


Accountinstellingen detecteren

NB: Werkt de Autodetectie niet? Dan mag je bij SSL kiezen voor SSL/TLS en bij Authenticatie kiezen voor Wachtwoord.

Ik heb bovenstaande stappen gedaan maar het werkt niet. Wat nu?

Lukt het niet om je postvak toe te voegen in Outlook? Probeer dan de volgende oplossingen.

  • Stel een nieuwe wachtwoord in met behulp van deze handleiding.
  • Controleer of het mailadres en postvak zijn aangemaakt. Hulp? Kijk hier.
  • Heb je de laatste versie van Thunderbird?

Lukt het nog altijd niet? Je kunt proberen om bij 'Uitgaande e-mail' poort 587 te gebruiken. Kies in dat geval voor START/TLS. 


Werkt je bestaande e-mailadres niet meer in je programma?

We hebben een handige e-mailinstelhulp, waar je de stappen op je apparaat 1 voor 1 doorloopt. Je vindt de e-mailinstelhulp op https://www.yourhosting.nl/support/e-mail-instelhulp/

 

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.