Inhoudsopgave
- Stap 1: Beheeromgeving en inloggegevens
- Stap 2: Verbinden
- Stap 3: Backup Agent installeren op je apparaat
- Stap 4: Installeren
- Stap 5: Alle apparaten
- Stap 6: Selecteer apparaat
- Stap 7: Back-upmenu
- Stap 8: Naam
- Stap 9: Onderdelen
- Stap 10: Items kiezen
- Stap 11: Selecteren
- Stap 12: Back-up uitvoeren
- Stap 13: Back-up bekijken
Stap 1: Beheeromgeving en inloggegevens
Nadat je bestelling is afgerond, ontvang je van ons een activeringsmail. Daarmee kun je een wachtwoord aanmaken voor je gebruiker. Vervolgens log je met de nieuwe gegevens in op https://cloud.acronis.com/login.
Heb je een Acronis Basic-licentie, dan ontvang je één gebruiker. Je kunt geen extra gebruikers aanmaken. De gebruikersnaam maken wij automatisch voor je aan, deze kun je niet aanpassen.
Heb je een Acronis Pro-licentie, dan kun je wel extra gebruikers aanmaken, zogeheten Units. Deze extra units kun je onder andere gebruiken voor afdelingen, medewerkers en locaties. Voor het aanmaken van extra units log je in op het managementconsole via https://cloud.acronis.com/mc/.
Stap 2: Verbinden
In Acronis kun je een apparaat toevoegen. Dit is bijvoorbeeld een PC, laptop of telefoon. Klik hiervoor eerst op 'Apparaten' (1) en vervolgens op 'Toevoegen'. Verbonden apparaten komen in het overzicht (3) te staan.
Stap 3: Backup Agent installeren op je apparaat
Kies een apparaat uit de lijst. Als je hier op klikt wordt er een download gestart of kom je op de pagina voor het downloaden van een mobiele app.
Stap 4: Installeren
Klik op ‘Installeren’ om de Backup Agent op je pc te installeren. Zodra de installatie is voltooid, is het nodig om opnieuw in te loggen.
Stap 5: Alle apparaten
Nadat je opnieuw bent ingelogd, klik je aan de linkerkant op ‘Alle apparaten’ om je toegevoegde apparaat terug te vinden.
Bij de volgende stap ga je daadwerkelijk een back-up maken.
Stap 6: Selecteer apparaat
Nu kun je beginnen met het maken van de back-up. Selecteer het apparaat in het midden van het scherm.
Stap 7: Back-upmenu
Na het selecteren van je apparaat, wordt aan de rechterkant het back-upmenu geopend. Klik daar op ‘Protect’.
Stap 8: Naam
Voor je een back-up maakt, is het handig om deze eerst een naam te geven. Dit doe je door te klikken op het potloodje achter ‘Volledige machine tot Cloudopslag’. Geef je back-up een naam en klik vervolgens op ‘Oke’.
Stap 9: Onderdelen
Selecteer nu achter ‘Back-up van’ van welke onderdelen je een back-up wilt maken. In dit voorbeeld maken we een back-up van ‘Bestanden en mappen’.
Stap 10: Items kiezen
In de vorige stap hebben we gekozen voor ‘Bestanden en mappen’. Nu kun je de juiste bestanden en mappen kiezen. Klik achter ‘Items waarvan een back-up moet worden gemaakt’ op ‘Opgeven’.
Stap 11: Selecteren
Je ziet nu de verschillende schijven op je pc, klik op ‘Bestanden en mappen selecteren’ om deze uit te klappen. Kies vervolgens voor je gewenste bestanden of mappen. Na het selecteren van de gewenste opties, klik je op ‘Toepassen’.
Stap 12: Back-up uitvoeren
Klik op ‘Nu uitvoeren’ om de back-up te maken. Je kunt de voortgang van de back-up volgen in het scherm.
Stap 13: Back-up bekijken
Zodra de back-up klaar is kun je deze aan de linkerkant in het menu bekijken door te klikken op 'Back-ups'.
Je hebt nu succesvol een back-up gemaakt. wil je een back-up terugplaatsen? Volg dan de handleiding voor het terugzetten van back-ups.