Inloggen op Microsoft-producten voor gebruikers bij Yourhosting

Als je Microsoft 365 afneemt bij Yourhosting krijg je een eigen account. Je kunt hiermee inloggen op het Microsoft portal. Ook meld je je hiermee aan op de verschillende Microsoft producten. In deze handleiding vertellen we hier meer over. 

Inhoudsopgave

Inloggen op Microsoft 365

Je kunt op verschillende manieren inloggen in Microsoft (Office) 365. Via de Office-software, vanuit de OneDrive Sync-cliënt en op de web omgeving. Om in te loggen op Microsoft 365 via de web omgeving ga je naar het Office portal.

Heb je nog geen Office producten? Bekijk deze dan hier

Wachtwoord wijzigen

In de Portal van Microsoft stel je gemakkelijk een nieuw wachtwoord in. Volg de volgende stappen:

  1. Log in op portal.office.com met je gebruikersnaam en wachtwoord;
  2. Ga naar Instellingen > Wachtwoord;
  3. Voer je vorige wachtwoord in;
  4. Voer je nieuwe wachtwoord in en bevestig deze. Gebruik altijd een uniek wachtwoord van minimaal 10 tekens waarin je hoofdletters, kleine letters en cijfers afwisselt.
  5. Klik op Verzenden.

Bekijk ook deze handige video over het wijzigen van het wachtwoord:


Wachtwoord vergeten

Als je je wachtwoord kwijt bent, volg dan de volgende stappen om het wachtwoord te resetten/herstellen:

  • Ga naar de Microsoft-pagina en volg de stappen om je wachtwoord te herstellen.
  • Als het systeem aangeeft dat geen nieuw wachtwoord ingesteld kan worden, vraag dan aan je beheerder of zij het wachtwoord voor je willen resetten.

Multi Factor Autorisatie

Instellen

  • Als jouw organisatie gebruikmaakt van Multi Factor Autorisatie dan beheer je die via deze omgeving.
  • Multi Factor Autorisatie werkt door middel van de Microsoft Authenticator-app. Je download de app op de Google Play Store of via de Apple App Store.
  • De app vraagt om toestemming voor het gebruik van de camera en voor pushberichten. Geef deze toestemming, want dit is nodig.

Als Microsoft Authenticator niet werkt

  • Als de app niet werkt is er waarschijnlijk is er iets mis met de verbinding van je telefoon met Microsoft. 
  • Tik op de optie om je op een andere manier aan te melden en kies voor SMS. 
  • Hierna kun je naar de setup pagina gaan. Verwijder hier je telefoon en voeg deze vervolgens opnieuw toe.

NB: Is deze optie niet beschikbaar. Vraag de systeembeheerder in jouw organisatie om dit voor je te doen.

Instructie voor beheerders 

  • Als een gebruiker aangeeft dat de meervoudige verificatie niet meer werkt dan kun je dit voor de gebruiker resetten. 
  • Je doet dit via de gebruikerspagina van Azure Active Directory. 
  • Hier selecteer je de gebruiker, klik je op Verificatiemethoden en vervolgens op MFA opnieuw registreren vereisen
  • Hierna kan de gebruiker de meervoudige verificatie opnieuw instellen via de MFA pagina.

Microsoft 365-software installeren

Als dit bij je licentie is inbegrepen kun je het Office pakket op vijf apparaten installeren. Installeer de software via de onderstaande stappen: 

  1. Log in op portal.office.com;
  2. Klik rechts bovenin op Office installeren en daarna op Microsoft 365-apps;
  3. Vervolgens wordt het installatieprogramma binnengehaald. Als je deze start wordt Office geïnstalleerd;
  4. Na de installatie start je een Office-programma en activeer je deze met je gebruikersnaam en wachtwoord.
D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.