Een afwezigheidsbericht stel je in wanneer je op vakantie gaat, of wanneer je om een andere reden zelf je e-mail niet kunt beantwoorden. Het afwezigheidsbericht is een bericht dat automatisch verstuurd wordt aan iedereen die een bericht aan jou stuurt.
In de Hostingmanager stel je eenvoudig een afwezigheidsbericht in en bepaal je de inhoud van het e-mailbericht. Standaard wordt het afwezigheidsbericht één keer per dag per afzender verzonden. Ontvang je een bericht van info@domeinnaam.nl, dan ontvangt dit e-mailadres jou afwezigheidsbericht. Stuurt info@domeinnaam.nl dezelfde dag nog een bericht, dan weet het afwezigheidsbericht dat dit e-mailadres niet nog een reactie hoeft te ontvangen. Zo voorkom je dat je contacten overspoeld worden met jouw afwezigheidsberichten.
Let bij het testen van je afwezigheidsbericht wel goed op; stuur je een test, dan ontvang jij zelf dus ook maar één keer een afwezigheidsbericht. Wil je nog een test uitvoeren, dan moet je hiervoor een ander e-mailadres gebruiken.
Hoe stel ik een afwezigheidsbericht in
Een afwezigheidsbericht stel je in via de Hostingmanager. Volg onderstaande stappen om een afwezigheidsbericht in te stellen:
- Log in op je klantomgeving bij Yourhosting;
- Klik in het menu op ‘Hostingmanager’;
- Klik op het pakket waarvoor je de wijzigingen wilt doorvoeren;
- Klik op ‘Mail’;
- Klik op het e-mailadres waarvoor je een afwezigheidsbericht wilt instellen;
- Klik op het tabblad ‘Afwezigheidsbericht’;
- Klik op ‘Afwezigheidsbericht activeren’;
- Vul een onderwerp en bericht in;
- Controleer of de rest van de instellingen naar wens zijn ingevuld;
- Klik op ‘Ok’, of ‘Toepassen’ om het bericht op te slaan en te activeren.
Instructievideo: Auto reply instellen
Ook handig: