Yourhosting - Waarom komt mijn e-mail niet aan

Als je mailbox vol is, accepteert deze op een gegeven moment geen e-mail meer. In de Hostingmanager zie je hoeveel ruimte je mailboxen in gebruik hebben. Hieronder vind je de meest voorkomende oorzaken en oplossingen.

Inhoudsopgave

Vergroot je mailbox

Via de Hostingmanager kun je de ruimte van je mailbox vergroten. De extra ruimte waarmee je een mailbox vergroot gaat ten koste van de totale ruimte van alle mailboxen die je tot je beschikking hebt. Je pakket bepaald wat je maximale quotum is. 

Bewaar je e-mail niet op de server (voor POP3-gebruikers)

Deze instellingen werken alleen wanneer je gebruikmaakt van POP3. In Outlook volg je deze stappen:

  • Klik bij de instellingen van je e-mailaccount op ‘Geavanceerd’.
  • Zet de optie ‘Berichten op de server laten staan gedurende ..x.. dagen’ uit.
  • Als je hierna opnieuw je e-mail ophaalt, worden oude berichten van de server verwijderd.

NB: Let op: je mail staat nu alléén lokaal opgeslagen en als je het hier verwijderd ben je de mail definitief kwijt.

Verwijder berichten

Je kunt e-mails handmatig verwijderen. Gebruik je webmail, let er dan goed op dat de mappen SENT-items, DRAFTS en Verwijderde items niet vol zitten. Je kunt het gebruik van deze mappen eventueel uitzetten via ‘Opties’ > ‘Mapvoorkeuren’. Tip: Je kunt je mail rangschikken op volgorde van grootte; dan zie je snel en makkelijk welke mails het meeste ruimte in beslag nemen. 

Er is geen e-mailadres aangemaakt

De verzender stuurt een e-mail naar een e-mailadres dat nog niet is aangemaakt. Hier lees je hoe je mailadressen aanmaakt.

Er is een afwezigheidsbericht ingesteld

Het kan zijn dat op de mailbox die gekoppeld is aan het betreffende e-mailadres nog een afwezigheidsbericht is ingesteld. Dit kan ertoe leiden dat de e-mail niet aankomt. Controleer of er een afwezigheidsbericht actief is via het tabblad 'Afwezigheidsberichten' in de Hostingmanager: ga naar Mail, klik het bewuste adres aan en klik op het tabblad uiterst rechts.

Forward

Er is een forward actief op het e-mailadres. Dit betekent dat e-mails verstuurd aan dit e-mailadres doorgestuurd worden naar een ander adres en niet binnenkomen in een mailbox. Je controleert dit Mail in de Hostingmanager. Klik het mailadres aan en kies dan voor het tabblad "Doorsturen".

Domeinnaam is nog niet actief

Als je een domeinnaam hebt aangemaakt, is deze vaak niet direct actief. Dit kan een paar uur tot maximaal 24 uur duren. In deze periode kan het e-mailadres nog geen e-mails ontvangen. Het e-mailadres werkt automatisch nadat de domeinnaam actief is. Neem contact met ons op als de e-mail na 24 uur nog niet werkt.

Retourbericht

Als de afzender een bericht retour ontvangt, lees dit bericht dan goed door. Dit bericht geeft de reden van het retourneren van het oorspronkelijke bericht. Dit kan komen door bijvoorbeeld een verkeerd ‘Aan’-adres, een verkeerde server instelling, een verdenking van spam, etc. Ontvangt de afzender het bericht retour en is de informatie onduidelijk of ingewikkeld, stuur dit bericht en uitleg dan gerust door aan onze klantenservice. Wij kijken graag met je mee.

Contact opnemen

Weet je zeker dat het juiste adres wordt gebruikt, ontvangt de afzender geen bericht retour en is het bericht nergens te vinden, neem dan contact op met onze klantenservice. Daarvoor is het handig om de volgende informatie bij de hand te hebben:

  • Het e-mailadres waaraan het bericht gericht is;
  • Het e-mailadres van de afzender;
  • Het tijdstip waarop het oorspronkelijke bericht verzonden is.

Ook handig:

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.