Alphamega - Hoe stel ik een auto-responder in bij Alphamega

Hier leggen we je uit hoe je een auto-responder (automatisch antwoordbericht) instelt in Plesk (Technical Controlpanel)

Een autoresponder is een e-mail waarvan je zelf de onderwerp-regel en de inhoud kunt bepalen, en die automatisch gestuurd wordt naar iedereen die naar het e-mailadres mailt waarvoor de auto-responder is ingesteld en geactiveerd. 

Om dit in te kunnen stellen moet er wel eerst een mailbox aangemaakt zijn. Wil je weten hoe je een mailbox aanmaakt in het Dashboard? Klik hier.  

Handleiding

  • Log in op Mijn Alphamega Dashboard
  • Ga naar het product waar je de mailbox bij hebt gemaakt (Hostingpakket, TopSite, Emailpakket, Classic)
  • Klik op de betreffende domeinnaam
  • In het extra menu wat je erbij krijgt klik je op Plesk (Technical Controlpanel) en dan op de button 'Klik hier om naar Plesk (Technical Controlpanel) te gaan.
  • Klik nu links in het menu op Mail
  • Klik op het bewuste e-mailadres
  • Klik op het tabblad "Automatische beantwoording"
  • Vink "Automatische beantwoording activeren" aan
  • Vul bij "Berichttekst van Automatische Beantwoording" de tekst in die men automatisch moet ontvangen
  • Eventueel kun je bij "Automatische beantwoording uitschakelen" een datum ingeven dat de automatische beantwoording gestopt moet worden
  • Klik onderin op OK

De auto-responder stuurt één e-mail terug naar de afzender. Dat is zo ingesteld, voor het geval dat de verzender toevallig ook een auto-responder ingesteld heeft staan. Om te voorkomen dat de twee mailboxen met de e-mail gaan ping-pongen, wordt er altijd maar één keer een mail terug gestuurd. :-)

Tips

Tip: Voer even een testje uit vanuit een ander e-mailadres of vraag aan een vriend of kennis of ze even een mailtje willen sturen naar het e-mailadres waarop je de auto-responder hebt ingesteld. 

Tip: Zet een reminder in je agenda om de auto-responder weer uit te zetten, als het je bedoeling is dat deze maar voor een bepaalde periode moet werken. Of stel dit direct bij de auto-responder in.

Je kan de auto-responder aanpassen of uitzetten door opnieuw naar Plesk te gaan zoals hierboven beschreven. Daar vink je dan bovenin ‘Automatische beantwoording activeren’ weer uit. That's it! Makkelijk he? 

 

Ook handig:

N
Noemi is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.