Als je verzonden mails bij Yourhosting niet in de juiste map komen

Als je e-mail van ons gebruikt en je verstuurd een mailtje, dan komt deze normaal gesproken in een map Verzonden Items te staan. In het Engels is dat de map Sent Items. Gebeurt dit niet? Dat kan verschillende oorzaken hebben. We lopen deze met je door.


Inhoudsopgave


Webmail

Log als eerste in op je webmail. Daar kun je heen via https://webmail.yourhosting.nl. Voor meer informatie over inloggen en webmail kijk je hier

We gaan in dit geval speciaal kijken naar de Instellingen. Daar kunnen we de optie Speciale Mappen vinden. Controleer hier of de map Verzonden overeenkomt met Sent





E-mail client instellingen

Doet het probleem zich voor in een mailprogramma zoals Outlook? Dan kan het ook zijn dat je probleem wordt veroorzaakt door een instellingen in het account. Je kunt dit eenvoudig controleren en zo nodig aanpassen.

Outlook

  1. Open Outlook;
  2. Klik bovenaan op 'Bestand' en ga naar 'Accountinstellingen';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Wijzigen';
  4. Klik op 'Meer instellingen' en controleer de volgende instellingen:
  5. Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
  6. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.

Apple Mail

  1. Open Apple Mail;
  2. Klik bovenaan op 'Mail' en ga naar 'Voorkeuren';
  3. Selecteer het e-mailaccount waar het om gaat en klik op 'Serverinstellingen';
  4. Ga naar 'Geavanceerd'. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;
  5. Sla de instellingen op en sluit het mailprogramma helemaal af.


Apple Mail instellingen

Er is een specifieke functie in Apple Mail die het mogelijk maakt om een Verzonden Items map aan te maken. Als je vervolgens een IMAP verbinding maakt, kan gebeuren dat je twee van die mappen krijgt. Om dit te voorkomen is het aan te bevelen zo min mogelijk zelf lokaal in te stellen. Laat je IMAP verbinding de mappenstructuur etc. overnemen.


  1. Open Apple Mail;
  2. Ga naar Voorkeuren en dan naar Accounts;
  3. Klik op Mailbox Behaviors;
  4. Check hier of je geen extra Verzonden Items map hebt.
D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.