Hoe je een e-mailaccount moet toevoegen in Windows Live Mail vind je in de onderstaande handleiding.
Inhoudsopgave
E-mail account toevoegen
- Start Windows Live Mail;
- Klik links boven op het blauwe menu tab;
- Ga naar 'Opties' en klik op 'E-mailaccounts';
- Klik in het volgende scherm op 'Toevoegen';
- Selecteer het account type 'E-mailaccount' en klik op 'Volgende'.
Accountinstellingen configureren
- In dit scherm geef je een aantal instellingen van je e-mailaccount op:
- Je e-mailadres
- Je wachtwoord
- Je schermnaam (bijvoorbeeld: 'Voornaam Achternaam' of 'Bedrijfsnaam'); - Selecteer 'Serverinstellingen handmatig configureren';
- Klik op 'Volgende'.
Serverinstellingen configureren
De linker kolom, 'Server voor inkomende e-mail', stel je als volgt in:
- Servertype: IMAP.
- Serveradres: mail.vip.nl
- Poort: 993.
- Zorg dat 'Vereist een beveiligde verbinding' is aangevinkt.
- gebruikersnaam: gebruikersnaam@je-domeinnaam.nl.
De rechter kolom, 'Server voor uitgaande e-mail', stel je als volgt in:
- Serveradres: smtp.vip.nl
- Poort: 465.
- Zorg dat 'Vereist een beveiligde verbinding' wel is aangevinkt.
- Zorg dat 'Vereist verificatie' wel is aangevinkt.
Voltooien
- Klik op 'Volgende';
- Je account is nu toegevoegd. Je kunt nu op 'Voltooien' en vervolgens op 'Sluiten' klikken om terug te keren naar Windows Live Mail.