U kunt per webhostingpakket instellen of de server mail mag versturen en ontvangen. Dit kan belangrijk zijn als uw e-mail niet via ons loopt, maar uw website wel e-mail verstuurd via een (bestel)formulier bijvoorbeeld. De mail optie moet dan uitgeschakeld worden zodat deze berichten op de externe mailserver worden afgeleverd i.p.v. lokaal. Op deze pagina laten wij u zien hoe u dit instelt.
Stap 1
Log via mijn.deheeg.nl in op de PLESK-omgeving van uw hosting.
Als u niet weet hoe u dat doet, raadpleeg dan deze helpdeskpagina: Inloggen op PLESK
Stap 2
Klik op Websites & domeinen en vervolgens op de domeinnaam waarvan u de e-mailservice aan wilt passen.
Stap 3
Klik hierna op het tabblad Mail en klik op de link Mail-instellingen.
Stap 4
Op dit tabblad ziet u de optie Maildienst op domein activeren. Als u dit vinkje weghaalt en de instelling opslaat via de knop OK, kan de server geen mail meer versturen en ontvangen voor dit pakket.