Een bericht versturen naar een niet bestaand e-mailadres bij Argeweb

Wat te doen als ik mijn e-mailbericht niet kan versturen, omdat het e-mailadres niet juist is. Op het moment dat u een bericht verstuurt naar een e-mailadres wat niet bestaat, kunt u de onderstaande fout/bounce meldingen te zien krijgen:

  • In beide gevallen kon uw e-mailbericht niet verstuurd/ontvangen worden, omdat het domein of het e-mailadres niet bestaat. De melding ‘No such user’ wordt ook wel eens weergegeven als ‘No mailbox by that name’. Dit heeft te maken met de server die deze melding genereert.
  • Mocht u één van deze twee meldingen krijgen, dan kunt het beste als eerste de spelling van het e-mailadres controleren. Het is namelijk mogelijk dat hier een spelfout in gemaakt is of dat er een ‘.’ te veel staat.
  • Als u zeker weet dat u het e-mailadres juist heeft opgegeven, dan kunt u het e-mailadres nog controleren op validiteit. Dit kan bijvoorbeeld via één van de volgende websites:https://verify-email.org/ 
  • Mocht hieruit blijken dat het e-mailadres niet geldig is (bad result), dan kunt u het beste contact opnemen met de persoon/partij van wie het e-mailadres of domein afkomstig is. Zij kunnen dan voor u nakijken wat er niet goed gaat.
J
Jeffrey is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.