In onderstaand artikel kunt u lezen hoe de e-mailheaders kunnen worden opgevraagd in verschillende e-mailprogramma's. Deze headers kunnen worden gebruikt om problemen met uw mail op te sporen. Dit kan bijvoorbeeld een spam bericht zijn, vertraagde e-mail of een mail die niet is aangekomen. In deze headers kan worden bekeken vanaf welke server de mail afkomstig is en wordt afgeleverd.
Inhoudsopgave
Apple Mail
- Selecteer het betreffende e-mailbericht
- Klik bovenin in het menu op 'View'
- Klik op 'Message'
- Kies nu voor 'Long Message'
- U kunt nu het volledige e-mailbericht inzien, inclusief de headers van het bericht.
Outlook 2007
- Open het betreffende e-mailbericht. Dit kunt u doen door dubbel te klikken op het bericht
- Klik bovenin bij 'Opties' op de Maximaliseerknop
- In het veld 'Internet Headers' kunt u de volledige e-mailheaders van het bericht terugvinden.
Outlook 2012/2013
- Open het betreffende e-mailbericht. Dit kunt u doen door dubbel te klikken op het bericht
- Kies voor 'Bestand/File'. Deze kunt u linksboven in uw scherm terugvinden
- Klik op 'Info'
- Kies voor 'Eigenschappen/Properties'
- In het veld 'Internet Headers' kunt u de volledige e-mailheaders van het bericht terugvinden.
Gmail
- Open het betreffende e-mailbericht
- Rechts van de 'reply'-knop drukt u op het pijltje
- Klik op 'Origineel weergeven'
- U kunt nu het volledige e-mailbericht inzien, inclusief de headers van het bericht.
Windows Live Mail
- Klik met uw rechtermuisknop op het e-mailbericht
- Kies voor 'Eigenschappen/Properties'
- Klik op het tabblad 'Details'
- U kunt nu het volledige e-mailbericht inzien, inclusief de headers van het bericht.
Hotmail
- Klik met uw rechtermuisknop op het e-mailbericht
- Kies voor 'Berichtbron weergeven'
- In het nieuwe scherm dat wordt geopend vind u de headers terug van het bericht.
Mozilla Thunderbird
- Open het betreffende e-mailbericht
- Klik bovenin op 'View'
- Klik op 'Message Source'
- U kunt nu het volledige e-mailbericht inzien, inclusief de headers van het bericht.