Het is binnen Hosted Exchange 2013 mogelijk om extra domeinen toe te voegen en deze domeinen worden ook wel domein aliassen genoemd. Door de stappen in dit artikel te volgen, kunt u een domein alias instellen.
- U kunt zodra u bent ingelogd in de Customer Site klikken op 'Beheren' en vervolgens 'Hosted Exchange 2013'.
- U kunt hier op de hoofdorganisatie klikken.
- U kunt in het rechtermenu kiezen voor 'Domeinen'.
- U kunt hier op 'Klik hier om een nieuw domein toe te voegen' klikken om een nieuw domein toe te voegen.
- Indien het domein bij Argeweb ondergebracht is, kunt u de optie 'Gebruik een domein dat bekend is bij Argeweb' aanklikken en het domein aanklikken. Indien het domein elders ondergebracht is, kunt u het domein zonder 'www' invullen.
Let op!
Wanneer het domein elders ondergebracht is, controleert Mijn Argeweb of u de eigenaar van dit domein bent. U dient hiervoor een aanpassing in de DNS van het domein aan te brengen en u kunt hier lezen hoe u dit kunt doen. Zodra het record(s) actief is, kunt u het domein toevoegen in Mijn Argeweb.
- Zodra het domein toegevoegd is, kunt u binnen de mailbox instellingen aangeven dat de mail afgevangen dient te worden. U kunt dit doen door in het rechtermenu op 'Gebruikers' te klikken.
- U kunt hier de gebruiker aanklikken, waaronder de mail van het domein moet binnenkomen. U kunt onder de optie 'Meerdere e-mailadressen instellen' de gewenste naam invullen (bijvoorbeeld 'info') en vervolgens kunt u het toegevoegde domein aanklikken. Na het invullen van het juiste e-mailadres, kunt u op 'Toevoegen' klikken.
- De alias is ingesteld en deze zal actief zijn, zodra onze MX-records actief zijn in de DNS:
Subdomein: @
Type: MX
Prio: 10
Adres: maildrop1.argewebhosting.nl
Subdomein: @
Type: MX
Prio: 10
Adres: maildrop2.argewebhosting.nl
Subdomein: @
Type: MX
Prio: 10
Adres: maildrop3.argewebhosting.nl