LET OP!!! Easymove bieden wij niet meer aan. Je kan nu gebruik maken van de gratis functie: Mail importeren!
Uitgebreide uitleg over de gegevens die je nodig hebt voor een Easymove migratie.
Inhouds
- Welke gegevens kan ik verhuizen?
- Welke servernaam vul ik in?
- Welke servernaam vul ik in voor een IMAP-verhuizing?
- Welke servernaam vul ik in voor een Exchange-verhuizing?
- Welke servernaam vul ik in voor een Open-Xchange-verhuizing?
- Welke gebruikersnaam vul ik in?
- Waarom moet ik een notificatiemailadres invullen?
- Wat is het verschil tussen een privé en een zakelijke klant?
- Waar houd ik rekening mee wanneer ik het POP3-protocol gebruik?
- Wat doe ik als ik niet kan inloggen?
- Hoe werkt het uploaden van inloggegevens via een tekst-/CSV-bestand?
Welke gegevens kan ik verhuizen?
Dat hangt af van het protocol dat de server gebruikt.
- POP3: je kunt je e-mail verhuizen wanneer je e-mailprogramma een kopie bewaart op de server. In alle andere gevallen kun je geen POP3-mail verhuizen.
- IMAP: je kunt alle e-mail verhuizen, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.
- Exchange: alle e-mail, contacten, afspraken en notities, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.
- Gmail: alle e-mail, contacten en de kalender, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.
- Hotmail: je kunt alle e-mail verhuizen, inclusief verzonden berichten, concepten en de junkmap.
Bekijk welke e-mailprogramma’s Easymove ondersteunt.
Welke servernaam vul ik in?
Voorafgaand aan de verhuizing vul je de servernaam van je mailserver in. Vaak bestaat deze uit een generiek deel met eventueel een nummer (bijvoorbeeld server1.firstfind.nl of smtp.ziggo.nl). Je vindt de servernaam in je contract, in het control panel van je hostingprovider of in de handleiding van de e-mailconfiguratie. Kun je je servernaam niet vinden, neem dan contact op met je hostingprovider.
Welke servernaam vul ik in voor een IMAP-verhuizing?
Vul de IMAP-servernaam in van je hostingprovider (bijvoorbeeld imap.knpmail.nl) die je ook invult bij ‘inkomende mail’ tijdens het instellen van je e-mailprogramma zoals Outlook.
Welke servernaam vul ik in voor een Exchange-verhuizing?
Vul de hostname of servernaam in waarmee je de Outlook Web Acces (OWA) bereikt, bijvoorbeeld https://owa.firstfind.com/owa
Welke servernaam vul ik in voor een Open-Xchange-verhuizing?
Easymove gebruikt Web Service Interfaces voor toegang tot Open-Xchange-mailboxen. Wanneer je een Open-Xchange server instelt, vul je de hostname of het ip-adres in van de server waarmee je toegang tot de Open-Xchange Webmailer krijgt. Bijvoorbeeld https://ox.provider.com/ox6/ox.html
Welke gebruikersnaam vul ik in?
Meestal is de gebruikersnaam gelijk aan je e-mailadres. Bij sommige hostingproviders krijg je een zelf gegenereerde gebruikersnaam. Je vindt deze gebruikersnaam in je contract. Kun je je gebruikersnaam niet terugvinden, neem dan contact op met je hostingprovider.
Waarom moet ik een notificatiemailadres invullen?
We gebruiken het notificatiemailadres dat je hebt opgegeven om je voor en na de verhuizing te informeren over de status. Vul een e-mailadres is waar je altijd toegang tot hebt. Dit is dus een ander e-mailadres dan die van de mailbox die je verhuist.
Wat is het verschil tussen een privé en een zakelijke klant?
Tijdens de setup selecteert je of je gebruikmaakt van Easymove als particuliere of als zakelijke klant. Ben je een particuliere klant, selecteer dan ‘Privé’. Ben je een zakelijke klant, selecteer dan ‘Zakelijk’.
Waar houd ik rekening mee wanneer ik het POP3-protocol gebruik?
Wanneer je het POP3-protocol gebruikt, kan Easymove niet alle gegevens verhuizen. De toegang tot een POP3-protocol is over het algemeen zeer beperkt:
- De mappenstructuur van een POP3-account kan niet gelezen worden. Afhankelijk van je hostingprovider worden e-mails in de submappen verhuisd.
- Statusinformatie zoals ‘gelezen’ en ‘ongelezen’ kan niet worden verhuisd.
De meeste providers bieden ook het IMAP-protocol aan naast POP3, daarom raden wij aan om het IMAP-protocol te gebruiken wanneer je je mailboxen verhuist.
Wat doe ik als ik niet kan inloggen?
Wanneer je niet kunt inloggen, controleer dan de volgende punten:
- Zitten er typefouten in je gebruikersnaam of wachtwoord? Sommige programma's voegen spaties toe wanneer je kopieert en plakt.
- Is het gewenste protocol ingeschakeld voor je mailbox? Sommige providers zoals Google of Microsoft Exchange hebben IMAP standaard uitgeschakeld.
- Is de gebruikersnaam juist? Vul de inlognaam in waarmee je normaal gesproken inlogt.
- Heb je pasgeleden een e-mailgebruiker aangemaakt? Het kan dan even duren voordat deze gebruiker actief is en je kunt inloggen.
- Verhuis je tegelijkertijd een domeinnaam? Het kan zijn dat je bronprovider de toegang tot de mailboxen tijdelijk heeft uitgeschakeld. Vraag dan aan je bronprovider om je opnieuw toegang te geven.
Wanneer je problemen tegenkomt, probeer dan altijd eerst op je webmail in te loggen. Lukt dit nog niet neem dan contact op met de provider van de desbetreffende mailbox.
Hoe werkt het uploaden van inloggegevens via een tekst-/CSV-bestand?
Als je meerdere mailboxen verhuist, kun je via een beveiligde verbinding een tekstbestand met de inloggegevens uploaden. Gebruik hiervoor het template in Easymove. Gebruik je een applicatie om het bestand te bewerken, bijvoorbeeld Excel, dan sla je deze op als een tekst-/CSV-bestand.
Ook handig: