Let op: Windows 10 mail wordt niet officieel door ons ondersteund. Als na het doorlopen van de handleiding je mail niet werkt, adviseren we een programma zoals Thunderbird or Outlook.
E-mail van Yourhosting instellen in Windows 10 Mail. Uitleg en handleiding voor het toevoegen van je IMAP mailaccount aan de Windows 10 Mail client.
Inhoudsopgave
- Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?
- Stap 2: Open Windows 10 Mail
- Stap 3: Account toevoegen
- Stap 4: Instellingen invoeren
- Stap 5: Uitgaande mailgegevens
- Stap 6: Aanmelden
Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?
Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.
Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.
Stap 2: Open Windows 10 Mail
Klik om Windows 10 Mail te openen, links onderin Windows 10 op het Start-menu en vervolgens op de Mail-tegel. Als je deze tegel niet ziet, kun je onderin in het zoekvenster ‘mail’ intypen.
Klik vervolgens op het tandwiel links onderin. Rechts ontvouwt zich een menu. Klik op 'Accounts beheren'.
Stap 3: Account toevoegen
Klik op ‘Account toevoegen’. Een pop-up verschijnt. Scroll naar beneden en selecteer ‘Geavanceerde configuratie’.
Kies vervolgens voor ‘Internet e-mail’.
Stap 4: Instellingen invoeren
Vul de volgende gegevens in:
- ‘Accountnaam’: de naam die je aan het e-mailaccount binnen Windows 10 Mail wilt geven;
- ‘Uw naam’: de naam die je bij het verzenden van e-mails wilt meegeven, bijvoorbeeld je naam of je bedrijfsnaam;
- ‘Server voor binnenkomende mail’: vul het serveradres in met het poortnummer erachter. Dus: mail.yourhosting.nl:993
- ‘Accounttype’: Kies bij accounttype voor IMAP4.
Scrol verder naar beneden en vul de volgende gegevens in:
- ‘E-mailadres’: je e-mailadres;
- ‘Gebruikersnaam’: Vul weer je e-mailadres in;
- ‘Wachtwoord’: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding 'E-mailwachtwoord wijzigen'.
Klik niet op aanmelden maar scrol verder naar beneden.
Stap 5: Uitgaande mailgegevens
Vul de volgende gegevens in:
‘Server voor uitgaande e-mail (SMTP)’: vul hier de het serveradres voor de uitgaande e-mail in: ‘mail.yourhosting.nl:465’.
Scroll verder naar beneden. Vul hier de volgende gegevens in:
- Server voor uitgaande e-mail’: vul het serveradres in (zie stap 1), gevolgd door ‘:465’ zonder spatie
- ‘Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist’: vink deze optie aan
- ‘Zelfde accountgegevens gebruiken voor verzenden van e-mail’: aanvinken
Er verschijnen extra opties. Vul hier het volgende in:
- ‘SSL vereisen voor inkomende e-mail’: aanvinken
- ‘SSL vereisen voor uitgaande e-mail’: aanvinken
Stap 6: Aanmelden
Klik op 'Aanmelden' en vervolgens op 'Gereed'. Gefeliciteerd, je kunt nu aan de slag met Windows 10 Mail!
Ook handig: