Als je mail bij ons afneemt kun je deze toevoegen in een mailprogramma zoals Outlook. Wij raden sterk af om hiervoor Outlook 2010 te gebruiken. Dit is een erg verouderde versie en wordt niet meer door Microsoft ondersteund. Het risico op veiligheidsissues is bijzonder groot.
Inhoudsopgave
- Vooraf: Gebruik geen Outlook 2010
- Wat je nodig hebt
- Stap 1: Start Outlook 2010
- Stap 2: Mailaccount instellen
- Stap 3: Nieuw account
- Stap 4: Gegevens invullen
- Stap 5: Mailinstellingen testen
- Stap 6: E-mailaccount toegevoegd
Vooraf: Gebruik geen Outlook 2010
We adviseren om de nieuwste versie van Outlook aan te schaffen. Outlook 2007 is verouderd en niet veilig. We kunnen niet garanderen dat je mail werkt. Als je liever geen kosten maakt zijn er ook gratis mailprogramma's beschikbaar zoals Thunderbird. Als je toch Outlook 2007 gebruikt zijn wij niet verantwoordelijk voor de risico's die je loopt.
Wat je nodig hebt
Van te voren maak je een mailadres aan bij Yourhosting. Voor het instellen heb je verder de serverinstellingen nodig. Lees hier waar je deze gegevens kunt vinden.
Stap 1: Start Outlook 2010
- Start Outlook 2010 en klik in het menu op Bestand;
Stap 2: Mailaccount instellen
- Klik op Accountinstellingen en dan op Accountinstellingen;
Stap 3: Nieuw account
- Klik op de knop Nieuw;
Stap 4: Gegevens invullen
- Vul je naam, e-mailadres en wachtwoord in en klik op Volgende;
Stap 5: Mailinstellingen testen
- Bij het testen van de mailinstellingen kun je een waarschuwing krijgen. Deze krijg je dan voor de in- en uitgaande mail. Klik dan twee maal op Ja;
Stap 6: E-mailaccount toegevoegd
Zijn de tests voor de inkomende- en uitgaande e-mail gelukt klik dan op Voltooien;