Let op: deze versie van Outlook wordt niet meer ondersteund. Verouderder Outlook versies zijn niet veilig en wij raden je af om dit programma te blijven gebruiken. Maak gebruik van Office 365 en blijf altijd up to date. Zie ook FAQ E-mail Instellen Outlook 2019/2021 (Windows).
Inhoudopsgave
- Stap 1: Benodigde gegevens
- Stap 2: Nieuw account toevoegen of een bestaand account aanpassen
- Stap 3: Handmatig configureren
- Stap 4: Instellingen e-mail
- Klik hierna rechts onderin op ‘Meer instellingen’.
- Stap 5: Meer instellingen
Stap 1: Benodigde gegevens
Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.
Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.
Stap 2: Nieuw account toevoegen of een bestaand account aanpassen
Open Outlook 2007, klik op ‘Extra’ en vervolgens op ‘Accountinstellingen...'.
Wil je een nieuw account toevoegen, klik dan op 'Nieuw...'. Wil je een bestaand account aanpassen? Klik op het account dat je wilt aanpassen en vervolgens op ‘wijzigen’ en controleer de instellingen bij stap 3.
Stap 3: Handmatig configureren
Selecteer de optie 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren' en klik op ‘Volgende’.
Kies vervolgens de optie ‘Internet-e-mail’ en klik op ‘Volgende’.
Stap 4: Instellingen e-mail
In het scherm dat nu verschijnt geef je de instellingen van je account op:
- ‘Naam’: de afzendernaam die wordt meegegeven als je een e-mail verstuurt.
- ‘E-mailadres’: het e-mailadres dat je wilt instellen.
- ‘Type account’: kies POP of IMAP (we raden IMAP aan)
- ‘Server voor inkomende e-mail’: Server voor inkomende e-mail: vul het serveradres in, zie stap 1
- ‘Server voor uitgaande e-mail’: hetzelfde als bij ‘Server voor inkomende e-mail’
- ‘Gebruikersnaam’: gebruikersnaam in het overzicht in de Hostingmanager. De gebruikersnaam eindigt op twee cijfers.
- ‘Wachtwoord’: het wachtwoord dat je hebt aangemaakt in de Hostingmanager. Weet je dit niet (meer)? Lees dan onze handleiding 'E-mailwachtwoord wijzigen'.
- ‘Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht’: vink deze uit.
Klik hierna rechts onderin op ‘Meer instellingen’.
Stap 5: Meer instellingen
Als je op de knop ‘Meer instellingen’ hebt geklikt, ga je vervolgens naar het tabblad ‘Server voor uitgaande e-mail’. Vink hier de optie ‘Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist’ aan. Vink hieronder de optie aan 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail'. Laat ook hier de optie 'Beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht' uitgevinkt.
Ga hierna naar het tabblad 'Geavanceerd' en controleer de volgende gegevens:
Poortnummers van server:
- ‘Inkomende e-mail (IMAP)’: 993
- ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’: SSL/TLS
- ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’: 587
- ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’: STARTTLS
- Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg
- Klik op ‘OK’, ‘Volgende’ en vervolgens op ‘Voltooien’ om de instellingen op te slaan.
Outlook 2007 is op geen enkele manier verbonden met Yourhosting, daarom levert Yourhosting buiten deze handleiding geen support op het gebruik van Outlook.
Ook handig: