Yourhosting - E-mail instellen in Outlook 2016/2019 en Office 365 voor Windows bij Yourhosting

Met de volgende stappen voeg je eenvoudig je e-mailadres toe aan het e-mailprogramma Outlook 2016, 2019 en 365. Na het volgen van deze stappen kun je vanuit Outlook al je e-mails ontvangen en versturen.

Inhoudsopgave

Stap 1: Waar vind ik de benodigde gegevens?

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mail zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Om je e-mailadres in te stellen in je mailprogramma heb je een aantal mailgegevens nodig. Lees hier welke gegevens dit zijn en waar je deze vindt.

Een overzicht van alle e-mailadressen die je in je pakket hebt aangemaakt vind je in Plesk (het technische gedeelte van je online klantomgeving) bij 'Mail'.

Stap 2: Open e-mailconfiguratie via de Windows-knop

Heb je Outlook 2016 nog openstaan, sluit deze dan eerst. Druk vervolgens op je toetsenbord op de Windows-knop + R. Het uitvoervenster opent. Voer in dit venster het volgende commando in:

outlook.exe /manageprofiles

Is dit het eerste e-mailadres dat je in Outlook 2016, Outlook 2019 of Office 365 instelt, dan krijg je de vraag om een profiel in te stellen. Voer als profielnaam je e-mailadres in. 

Lukt het niet om via deze weg de instellingen te openen, zoek dan via het Windows-menu je configuratiescherm (of control panel bij Engelse setting). Typ vervolgens rechtsboven in het zoekvenster 'mail'. Klik op 'Mail (Microsoft Outlook 2016) (32 bits)', je komt dan alsnog bij het e-mailaccount zodat je stap 3 kunt volgen;

Stap 3: E-mailaccount

Klik op 'E-mailaccounts voor een overzicht. 

hymwpwjgh38GC2pk65R0ZU06CC1oBT1dgg

In het volgende scherm zie je vervolgens een overzichts van eventuele bestaande accounts in Outlook. Hier kun je je account toevoegen of wijzigen.

jiOgDQoeyUlKJyIhrB5t5nWjxm_vf3Txbg

Stap 4: Accountgegevens

Klik op 'Nieuw' en selecteer 'Handmatige Instelling of extra servertypen'. Klik 'vervolgens op 'Volgende' en klik op 'POP of IMAP'. Je komt nu in het scherm met instellingen:

Udmg6t17jaR9lkU27ndRlizglQv3NC4wGw

  1. 'Naam': voer de naam in die je je mailaccount wil geven;
  2. 'E-mailadres': het e-mailadres dat je wilt instellen
  3. ‘Type account’: kies de instelling die je wenst. Wij raden IMAP aan. Kijk voor het verschil tussen IMAP en POP3 op onze supportpagina;
  4. 'Server inkomende e-mail': Het serveradres is server0XX.yourhosting.nl (zet in plaats van XX het daadwerkelijke nummer van de server waar jouw pakket op staat). Zie ook het artikel 'waar vind ik mijn mailinstellingen'. 
  5. Server uitgaande e-mail': vul hetzelfde serveradres in als bij inkomende e-mail.
  6. Gebruikersnaam’: Je e-mailadres. (Zijn er meerdere mailadressen aan de mailbox gekoppeld, gebruik dan het hoofdmailadres).
  7. 'Wachtwoord': vul het wachtwoord in dat bij je e-mailbox hoort.

Stap 5: Uitgaande mailgegevens

Klik op 'Meer instellingen'. Je komt nu in het scherm met de instellingen voor de uitgaande e-mailserver: 

qzmo_NLP2GAMW9bh_gFAMWCd9xqtSIDc1g

Vink het eerste hokje aan; 'Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist'. 

Kies vervolgens voor de optie: Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail.

Stap 6: Poortnummers

Ga naar het tabblad 'Geavanceerd' en controleer de volgende gegevens:

Poortnummers van server:

  • ‘Inkomende e-mail (IMAP)’: 993 (gebruik je POP3, dan is het poort 995)
  • ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’: SSL/TLS
  • ‘Uitgaande e-mail (SMTP)’: 587
  • ‘Gebruik het volgende type versleutelde verbinding’: STARTTLS of TLS

Pad van de hoofdmap: hier hoort niets te staan. Staat hier 'INBOX' ingevuld? Haal dit dan weg;

Klik hierna op 'OK'.

Gefeliciteerd! Je kunt nu met je e-mail aan de slag in Outlook.


Ook handig:

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.