Easymove bij Yourhosting - Over de verhuizing

LET OP!!! Easymove bieden wij niet meer aan. Je kan nu gebruik maken van de gratis functie: Mail importeren!


Aanvullende vragen met betrekking tot de Easymove migratie.

Inhoudsopgave

Hoelang duurt een verhuizing?

Dat hangt af van de grootte van je mailbox(en) en de snelheid van je huidige provider. Easymove maakt van tevoren een tijdsinschatting, zo weet je ongeveer hoelang de verhuizing duurt.

Hoelang duurt het voordat de verhuizing start?

  • De verhuizing start meestal na een paar minuten. Voordat de verhuizing start, wordt de mailbox geanalyseerd. Dit duurt langer naarmate de mailbox groter is.
  • Er zit een limiet aan het aantal verhuizingen per server. Het kan enkele minuten duren voordat de volgende server klaar is.
  • Om een hoge load op de servers van de hostingprovider te voorkomen wordt er een limiet gesteld aan het aantal lopende verhuizingen tegelijk. Wanneer alle verhuizingen parallel lopen kan het enkele minuten duren voordat er weer een vrije verbinding is.
  • Voor operationele redenen heeft Easymove het recht om de start van de migratie tot maximaal 24 uur uit te stellen.

Raak ik geen e-mails kwijt tijdens de verhuizing?

Je verliest tijdens de verhuizing geen e-mail. Easymove zorgt ervoor dat alle e-mail zorgvuldig wordt gemigreerd naar je nieuwe mailbox, ook wanneer de verbinding tijdelijk wordt verbroken. Daarnaast verwijdert Easymove geen e-mail uit je oude mailbox. Alle e-mail blijft dus aanwezig op de oude omgeving.

Kan ik e-mail van een privé e-mailserver verhuizen?

Als de privé e-mailserver via het internet te bereiken is, kun je met Easymove je e-mail migreren.

Kan ik e-mail verhuizen die lokaal op mijn pc staat?

Dat is niet mogelijk. Met Easymove verhuis je e-mail die op de server van je e-mailprovider staat. Dit zijn de e-mails die in de webmail van je e-mailprovider staan.

Kan ik de mailboxen gebruiken tijdens de verhuizing?

Houd rekening met de volgende zaken tijdens de verhuizing, zodat de migratie vlekkeloos verloopt:

  • Verander geen wachtwoorden totdat de verhuizing is voltooid.
  • Probeer de mailboxen van je oude en nieuwe e-mailomgeving zo min mogelijk te gebruiken om de druk op de servers te verminderen.
  • Ga geen data of e-mails verplaatsen, verwijderen of hernoemen.

Tijdens de verhuizing kun je wel gewoon e-mails opstellen en ontvangen.

Hoe kan ik de status van de verhuizing controleren?

Nadat je de verhuizing hebt gestart, ontvang je een e-mail op het e-mailadres dat je heeft doorgegeven. Deze e-mail bevat een link die je doorverwijst naar de statuspagina van de verhuizing.

Hoe werkt een deltamigratie?

Nadat een verhuizing is voltooid, kun je een tweede verhuizing starten door gebruik te maken van de optie ‘Delta migratie’. Hiermee wordt alle e-mail gekopieerd die tijdens de verhuizing is binnengekomen op je oude e-mailomgeving. Voordat je een deltamigratie start, let dan op het volgende:

  • Start een deltamigratie niet meteen na een domeinnaamverhuizing. Wacht hiervoor 24 tot 48 uur totdat alle servers op het internet up-to-date zijn.
  • Houd er rekening mee dat sommige providers geen toegang meer geven tot de mailbox nadat de domeinnaam is verhuisd.

Migreert Easymove ook ingestelde filters?

Nee, filters zijn lokaal op je e-mailprogramma ingesteld en opgeslagen. Daarom kunnen deze filters niet worden meeverhuisd.

Kan ik meerdere accounts migreren naar één e-mailomgeving?

Ja, dat kan met Easymove. Hou er wel rekening mee dat als de bestemming één postvak is, de mails door elkaar in dit nieuwe postvak komen te staan. 

Wat is de lijst van duplicaties?

Voordat een bestand van je oude e-mailomgeving naar je nieuwe e-mailomgeving wordt gekopieerd, controleert Easymove of dit bestand al bestaat in de nieuwe e-mailomgeving. Zo weet je zeker dat er geen dubbele bestanden in je mailbox staan.

Wat zijn generieke foutmeldingen?

Generieke fouten zijn problemen die niet kunnen worden toegewezen aan een bepaald item of een bepaalde map. Krijg je een generieke foutmelding en wil je hier meer informatie over, neem dan contact met ons op.

Hoe verwijder ik e-mail uit mijn oude mailbox nadat de verhuizing is voltooid?

Met Easymove kun je je oude mailbox niet verwijderen. Bij sommige e-mailproviders kun je je e-mails via de webmail verwijderen. Je kunt ook je volledige mailbox verwijderen via de beheeromgeving van je e-mailprovider. Controleer, voor je je e-mails verwijdert, eerst of de migratie met Easymove is voltooid. Zo weet je zeker dat je geen e-mails kwijtraakt.

Wat gebeurt er met de e-mail die ik ontvang nadat de verhuizing is voltooid?

Zodra je de DNS hebt aangepast, komt je e-mail binnen in je nieuwe mailbox. Houd er rekening mee dat het maximaal 24 uur kan duren voordat de DNS overal is gewijzigd. Alle e-mail die je in deze periode ontvangt, kan nog binnenkomen op je oude mailbox.

Je kunt daarom een tweede verhuizing starten om deze e-mail naar je nieuwe mailbox over te zetten. Dit doe je via de Delta migratie. Met deze optie verhuis je alleen de e-mail die na de eerste verhuizing is binnengekomen. Zo voorkom je dubbele e-mail in de nieuwe mailbox.


Ook handig:

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.