Stappenplan migratie Hosted Exchange naar Microsoft 365 - Argeweb

Microsoft stopt met Hosted Exchange. Hieronder vind je het stappenplan hoe je je mailbox, agenda en contactpersonen migreert van Hosted Exchange naar Microsoft 365.

Inhoudsopgave

Stap 1: Je licentie

Stap 2: Inloggen op de admin portal

Stap 3: Domein toevoegen

Stap 4: DNS instellen

Stap 5: Gebruiker toevoegen

Stap 6: Cache instellingen controleren

Stap 7: Back-up maken

Stap 8: back-up plaatsen in je nieuwe Microsoft 365-mailbox

Stap 9: Controle



Stap 1: Je licentie

Wat je allereerst nodig hebt, is een Microsoft 365-licentie. Welke licenties er zijn, vind je op onze website. Hier kun je de gewenste licentie ook toevoegen aan je account. We raden je de Business Standard-licentie aan.

Stap 2: Inloggen op de admin portal

Na het bestellen van je licentie, ontvang je een e-mail met een link om in te loggen op je account: portal.office.com. Dit account is je Admin account. Klik daar vervolgens op 'Admin'.

NZgk5D9eTEVQfOK5O-TTXVZR9Sk2wAJ0kQ

Stap 3: Domein toevoegen

  1. Klik in het beheercentrum op 'Instellingen' en dan op 'Domeinen';
  2. Vervolgens klik je op 'Domein toevoegen' volg hier de stappen op je scherm om je domein toe te voegen.


Meer informatie hierover vind je op de supportpagina van Microsoft.



Stap 4: DNS instellen

Na het koppelen van je domeinnaam krijg je DNS-gegevens te zien in de Microsoft portal. Vul de getoonde DNS-records in op je Argeweb-klantomgeving. We hebben ook een handig stappenplan voor het instellen van je DNS in Mijn Argeweb, die vind je op deze supportpagina.


Stap 5: Gebruiker toevoegen

Nu is het tijd om een actieve gebruiker toe te voegen en mailboxen aan te maken in je Microsoft portaal:

  1. Ga links in het Microsoft-menu naar 'Gebruikers' en klik op 'Actieve gebruikers';



  2.  Klik op 'Gebruiker toevoegen' en maak een mailbox aan in je nieuwe Microsoft-omgeving. 


Op de supportpagina 'Microsoft 365 gebruikers aanmaken bij Argeweb' vind je meer informatie hierover.


Stap 6: Cache instellingen controleren

Gebruik je IMAP of Exchange, controleer dan eerst of je alle e-mails in Outlook weergegeven worden. Heb je een POP3-account, dan kun je gelijk naar de stap 'Back-up maken'.  Op dit supportartikel over Outlook cache aanpassen vind je meer informatie en een stappenplan.


Stap 7: Back-up maken

  1. Ga naar je Outlook-programma. Het is belangrijk dat dit een recente versie van Outlook is. Neem je bij ons de Business Standard-licentie af, dan zit hier automatisch de nieuwste Outlook-versie bij;
  2. Klik op 'Bestand', en dan op 'Opties';
    PST

  3. Je ziet nu je account en Outlook opties. Klik in het linkermenu op 'Geavanceerd';
    PST


  4. Klik onder de optie Exporteren op 'Exporteren';
    PST

  5. Selecteer vervolgens de optie 'Naar bestand exporteren' en klik op 'Volgende';
    PST

  6. Selecteer nu 'Outlook-gegevensbestand (.pst)' en klik weer op 'Volgende';
    PST

  7. Je krijgt nu de keuze van welke map(pen) je een back-up wilt maken. Wil je een back-up maken van het gehele account, klik dan bovenaan de naam van het account aan. Klik daarna weer op 'Volgende';
  8. Als laatste stap krijg je de vraag waar je het .PST-bestand (je back-up) wilt opslaan. Kies de gewenste locatie en klik op 'Voltooien'.


Stap 8:

Nu moet je je account verwijderen, voordat je weer verder kan. Volg daarvoor de stappen op de website van Microsoft.


Stap 9:

Nu moet je je nieuwe account toevoegen, voordat je een back-up terugplaatst. Volg daarvoor de stappen op de website van Microsoft.


Stap 10: back-up plaatsen in je nieuwe Microsoft 365-mailbox

Je kunt nu je gemaakte back-up overzetten in je mailbox van je nieuwe licentie.

  1. Klik op 'Bestand', en dan op 'Opties';
    PST

  2. Je ziet nu je account en Outlook opties. Klik in het linkermenu op 'Geavanceerd';
    PST


  3. Klik onder de optie Exporteren op 'Exporteren';
    PST

  4. Selecteer vervolgens de optie 'Gegevens uit een ander programma of bestand importeren' en klik op 'Volgende';
    PST

  5. Selecteer nu 'Outlook-gegevensbestand (.pst)' en klik op 'Volgende';
    PST


  6. Gebruik 'Bladeren' om je gemaakte back-upbestand (.PST) te vinden. Klik vervolgens op 'Volgende';
  7. Selecteer nu de map waar je bestand in staat en start de import door te klikken op 'Voltooien'. Alle e-mails uit het .PST-bestand worden nu in je mailbox geplaatst.



Stap 11: Controle

Controleer of alle e-mails, agenda-items en contactpersonen zijn overgezet. Daarna kan je jouw Hosted Exchange 2013-abonnement opzeggen in Mijn Argeweb. Meer informatie over het opzeggen van je licentie vind je op deze Argeweb-supportpagina. 



M
Marjolein is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.