Als je Microsoft 365 afneemt bij ons kun je ook gebruik maken van Teams. Ga je voor het eerst aan de slag met Teams en wil je een team aanmaken? We leggen hier uit hoe je dat doet.
Inhoudsopgave
Teams
- Start Microsoft Teams en klik links op Teams;
- Klik onderin op Lid worden van een team;
- Klik op Team maken;
Nieuw of bestaand
Bij de volgende keuze optie kun je kiezen voor twee opties.
- Een geheel nieuw team maken: Hiermee maak je een nieuwe groep aan en kun je zelf bepalen wie je hier aan toevoegt;
- Maken van..: Hiermee kies je een bestaande Microsoft 365 groep en voeg je automatische alle gebruikers uit de gekozen groep toe.
Aanmaken
We gaan nu aangeven wat voor Team het is. Er zijn hierbij drie opties:
- Privé: Alleen beheerders van deze groep, kunnen nieuwe leden toevoegen. (Gebruikers moeten uitgenodigd worden), Openbaar: Iedereen binnen de organisatie kan zich op het team aanmelden of afmelden,
- Hele-organisatie: Iedereen binnen de Microsoft 365 organisatie wordt automatische toegevoegd.
Vul de gewenste Teamnaam en Beschrijving in en klik op Maken. Het team is nu aangemaakt waarna je gelijk de vraag krijgt om leden toe te voegen.
Leden toevoegen
- Vul het e-mail adres of de groep in welke je wilt toevoegen;
- Klik op de naam in de lijst die naar voren komt;
- Kies voor Toevoegen en herhaal dit proces tot je alle groepen en gebruikers hebt toegevoegd;
- Klik vervolgens op Sluiten en daarna op Begrepen.