FAQ E-mail instellen Outlook (Mac)

Gebruik je e-mail van Yourhosting? Dan kun je deze toevoegen in Outlook op je Mac. In dit artikel bespreken we hoe je dat doet. Kom je er met het artikel niet uit? Neem dan contact op voor hulp.

Inhoudsopgave

  1. Kan ik dit ook met mijn pakket?
  2. Wat heb ik hiervoor nodig?
  3. Waar moet ik zijn om mijn postvak toe te voegen?
  4. Hoe voeg ik mijn postvak toe?
  5. Ik heb bovenstaande stappen gedaan maar het werkt niet. Wat nu?
  6. Handmatig je postvak toevoegen
  7. Werkt je bestaande e-mailadres niet meer in je Outlook?

Kan ik dit ook met mijn pakket?

Alle pakketten van Yourhosting zijn inclusief mail. Je hebt dus minimaal een pakket van ons nodig. Heb je alleen een domeinnaam geregistreerd? Lees dan hier hoe je kunt upgraden. Heb je een licentie van Microsoft 365? Dan gebruik je een ander soort maildienst. Ga dan naar dit artikel.

Wat heb ik hiervoor nodig?

Je wilt je postvak van Yourhosting toevoegen in Outlook op de Mac. Hiervoor heb je een aantal dingen nodig. 

  • Een mailadres en postvak bij Yourhosting. Je leest hier hoe je die aanmaakt.
  • Het programma Outlook.
  • Je login gegevens (mailadres en wachtwoord); lees hier hoe je een wachtwoord instelt 

Waar moet ik zijn om mijn postvak toe te voegen?

  1. Start Outlook op;
  2. Ga naar 'Outlook' in de balk linksboven, naast het Apple logo;
  3. Klik op 'Voorkeuren' en vervolgens op 'Accounts'.

Hoe voeg ik mijn postvak toe?

  1. Ga naar Accounts volgens de instructies hierboven;
  2. Klik op het + icoontje;
  3. Vul je mailadres in en klik op 'Volgende' dan je wachtwoord en weer op 'Volgende';
  4. Je account is nu toegevoegd; klik op 'Gereed' of 'Nog een account toevoegen.'
  5. Wordt er om een poortnummer gevraagd? Gebruik 993 voor inkomende mail en 465 voor uitgaand.

Ik heb bovenstaande stappen gedaan maar het werkt niet. Wat nu?

Lukt het niet om je postvak toe te voegen in Outlook? Probeer dan de volgende oplossingen.

  • Stel een nieuwe wachtwoord in met behulp van deze handleiding.
  • Controleer of het mailadres en postvak zijn aangemaakt. Hulp? Kijk hier.
  • Heb je de laatste versie van Outlook voor de Mac?
  • Is het autodiscover record toegevoegd? Lees hier hoe je dat doet.

Nog geen succes? Probeer dan je postvak handmatig toe te voegen.

Handmatig je postvak toevoegen

Is het niet gelukt om je postvak toe te voegen in Outlook? Ook niet met bovenstaande instructies? Dan kun je dit handmatig doen. We leggen hieronder uit hoe dat gaat.

  1. Start Outlook op;
  2. Ga naar 'Outlook' in de balk linksboven, naast het Apple logo;
  3. Klik op 'Voorkeuren' en vervolgens op 'Accounts'.
  4. Ook als je account niet werkt staat deze nu wel in de lijst. Klik je account aan.
  5. Je ziet nu links de accountinstellingen. Controleer of deze hetzelfde zijn als in het schema hieronder:
  6. Sla de instellingen op en test of de mail nu werkt. Start zo nodig Outlook even opnieuw op.

ServerPoortBeveiligingGebruikersnaam
Inkomende mailmail.yourhosting.nl993SSLjouw mailadres
Uitgaande mailmail.yourhosting.nl465*SSLjouw mailadres

* Werkt dit niet? Probeer 587 met (START)TLS i.p.v. SSL

NB: Lukt het nog altijd niet? Je kunt proberen om bij 'Uitgaande e-mail' poort 587 te gebruiken. Kies dan ook voor START/TLS als 'Versleutelingsmethode'. Werkt dit ook niet? Neem dan contact op met ons.


Werkt je bestaande e-mailadres niet meer in je Outlook?

We hebben een handige e-mailinstelhulp, waar je de stappen op je apparaat 1 voor 1 doorloopt. Je vindt de e-mailinstelhulp op https://www.yourhosting.nl/support/e-mail-instelhulp/

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.