Een back-up maken van je e-mail is nooit verkeerd. Vooral niet wanneer je de berichten via POP3 downloadt of je een domein gaat verhuizen. In dit artikel laten we je zien hoe je zelf een back-up kunt maken en terugzetten in Outlook.
Een back-up maken
Stap 1: Ga naar Outlook en klik linksboven op Bestand;
Stap 2: Klik links in het menu op Openen & Exporteren;
Stap 3: Klik rechts op Importeren/Exporteren;
Stap 4: Selecteer de optie Exporteren naar een bestand en klik op Volgende;
Stap 5: Selecteer Outlook-gegevensbestand (.pst) en klik op Volgende;
Stap 6: Selecteer het e-mailaccount of een specifieke map waarvan je een back-up wilt maken. Let op dat de optie Inclusief sub-mappen is aangevinkt. Klik op Volgende;
Stap 7: Kies de locatie waar je de back-up wilt opslaan door op Browse… te klikken. Klik op Volgende;
Stap 8: Vul een wachtwoord in ter beveiliging. Herhaal dit wachtwoord ter verificatie. Klik op OK;
Stap 9: Vul het zojuist aangemaakte wachtwoord in om het back-up proces te starten;
Een back-up terugzetten
Stap 1: Ga naar Outlook en klik linksboven op Bestand;
Stap 2: Klik links in het menu op Openen & Exporteren;
Stap 3: Klik rechts op Importeren/Exporteren;
Stap 4: Selecteer de optie Gegevens uit een ander programma of bestand importeren en klik op Volgende;
Stap 5: Selecteer Outlook-gegevensbestand (.pst) en klik op Volgende;
Stap 6: Zoek en kies de back-up die je wilt importeren door op Browse… te klikken. Klik op Volgende;
Stap 7: Voer het wachtwoord in om de back-up te ontgrendelen;
Stap 8: Selecteer de map waarvan je de back-up wilt terugzetten. Kies Outlook-gegevensbestand als je alle mappen wilt terugzetten. Let op dat de optie Inclusief sub-mappen is aangevinkt. Klik op Voltooien.
Je hebt nu succesvol je back-up teruggezet.