Het grote verschil is dat een doorstuuradres geen opslagruimte heeft en de mailbox wel. De mailbox is – zeg maar – jouw brievenbus. Daarin komen dus alle e-mailtjes binnen van de e-mailadressen, die je daar naartoe leidt. Zo worden ook alle e-mails van het doorstuuradres – wat eigenlijk een e-mailadres is – doorgestuurd naar het doeladres.
INHOUDSOPGAVE
Waarom een doorstuuradres?
Een doorstuuradres is vooral handig als je je voor de online aanschaf van een product eerst moet aanmelden door middel van een e-mailadres en je dat liever niet doet met je standaard e-mailadres. De e-mails van dat doorstuuradres komen gewoon in je bestaande mailbox terecht. Als je vervolgens geen e-mails van dat bedrijf meer wil ontvangen, verwijder je gewoon het doorstuuradres.
Het aanmaken van een doorstuuradres:
- Ga naar MyVevida
- Kies net boven de blauwe balk voor Nieuw doorstuuradres
- Je komt in het venster: E-mailinstellingen van nieuw adres
- Vul bij Mailbox de door jou gewenste naam voor @ in (bijvoorbeeld: mediamarkt@domeinnaam.nl)
- Vul bij Doorsturen één of meer e-mailadressen in waar de mails van het doorstuuradres naar moeten worden doorgestuurd (bijvoorbeeld je Gmail, Hotmail of werkmail)
- Klik op Opslaan
Tip
Je kunt een doorstuuradres ook gebruiken om in één keer een e-mail aan verschillende contacten te sturen. Bijvoorbeeld aan zakelijke partners of familieleden. Je hoeft dan slechts één adres in te vullen (familie@domeinnaam.nl) en de mail gaat naar alle aangemelde contacten.
- Ga naar MyVevida
- Kies net boven de blauwe balk voor Nieuw doorstuuradres
- Je komt in het venster: E-mailinstellingen van nieuw adres
- Vul bij Mailbox de door jou gewenste naam voor @ in (bijvoorbeeld: famillie@domeinnaam.nl)
- Vul bij Doorsturen de e-mailadressen in waar de mails van het doorstuuradres naar moeten worden doorgestuurd. Elk adres moet op een nieuwe regel.
- Klik op Opslaan