Als je een mailaccount van Vevida op je iPhone hebt, kun je deze aanpassen. In dit artikel leggen we uit hoe je instellingen van een bestaand e-mailadres op je iPhone wijzigt.
Inhoudsopgave
Inleiding
Hoe je de instellingen wijzigt hangt af van de manier waarop je verbinding maakt met onze mailservers: POP of IMAP. Welke verbindingsmethode je gebruikt herken je aan het eerste tussenkopje. Hier staat IMAP accountgegevens of POP accountgegevens. We leggen eerst uit hoe je de instellingen voor POP kunt wijzigen. Onderaan deze pagina vindt je de uitleg voor IMAP.
- Ga naar Instellingen op je iPhone;
- Scroll naar beneden en tik op Mail;
- Selecteer de optie Accounts;
- Klik op het e-mailaccount waarvan je de instellingen wilt wijzigen.
Instellingen POP account
Onder Server inkomende post staan de serverinstellingen. Controleer of deze overeenkomen met de gegevens hieronder.
- Hostnaam: pop.vevida.com
- Gebruikersnaam: Je e-mailadres
- Wachtwoord: Het wachtwoord van je e-mailadres
Via Geavanceerd ga je naar het tweede scherm met instellingen. In het scherm met geavanceerde instellingen zijn de volgende gegevens belangrijk.
- Uitgaande mail: smtp.vevida.com
- Poort inkomende mail: 995
- Poort uitgaande mail: 587
- Versleutelingsmethode: SSL
Instellingen IMAP-account
Om de instellingen voor IMAP te wijzigen klik je na de eerste stappen op de optie Account. Controleer de instellingen onder Server inkomende post aan de hand van onderstaande gegevens.
- Hostnaam: imap.vevida.com
- Gebruikersnaam: Je e-mailadres
- Wachtwoord: Het wachtwoord van je e-mailadres
Klik daarna op Geavanceerd. Controleer vervolgens of de serverpoort klopt en of SSL aan staat.
- Uitgaande mail: smtp.vevida.com
- Poort inkomende mail: 143
- Poort uitgaande mail: 587
- Versleutelingsmethode: SSL