Je kunt bij ons op verschillende manieren de adresgegevens of contactpersoon wijzigen. We leggen je in dit artikel uit welke manieren dat zijn. Let op: de tenaamstelling wijzig je door een contractovername.
Inhoudsopgave
Wijzigingen via Mijn Vevida
De snelste manier is door je gegevens te wijzigen in Mijn Vevida. De nieuwe gegevens worden dan meteen in onze systemen opgeslagen. Je gaat als volgt te werk:
- Log met je gebruikersnaam en wachtwoord in op Mijn Vevida;
- Klik rechtsboven op je naam of bedrijfsnaam en dan op Mijn account;
- Klik op Bewerk adressen of Bewerk contactgegevens om dit te wijzigen;
- Voer de gewenste veranderingen in;
- Voer eventueel een factuur mailadres in bij Contactgegevens;
- Bevestig met Bewaar.
Zijn er problemen met inloggen? Kijk dan bij Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Via mail
Een andere manier om een wijziging door te geven is door het sturen van een bericht via ons contactformulier. Vergeet niet om naast je nieuwe adresgegevens ook je klantnummer en/of domeinnaam te vermelden. Wij sturen een bevestiging naar het bij ons ingestelde contact e-mailadres. Wij verwerken alleen wijzigingen die worden bevestigd vanaf dit e-mailadres. Wordt dit e-mailadres niet meer gebruikt of bestaat het niet meer? Bel ons dan vanaf het bij ons geregistreerde telefoonnummer of stuur een ondertekende brief. (Voor een snellere verwerking kun je een scan of foto van de brief mailen).
Per brief
Kunnen wij niet verifiëren dat we met de juiste persoon te maken hebben of wil je je nieuwe adresgegevens liever per brief doorgeven? Stuur dan een ondertekende brief met een kopie van je identiteitsbewijs (particulier) of kvk-uittreksel (zakelijk) gescandvia ons contactformulier.
Of stuur de ondertekende brief met een kopie van je identiteitsbewijs (particulier) of kvk-uittreksel (zakelijk) per post naar:
Yourhosting
Grote Voort 225
8041 BK Zwolle
Vermeld in je brief of mail jouw domeinnaam of klantnummer. Soms vragen we je per e-mail de gegevens te bevestigen. We sturen altijd een bevestiging per e-mail van ontvangst van de brief. Heb je niets van ons gehoord? Neem dan contact met ons op.
Veiligheid
Domeinnamen en bijbehorende websites zijn heel belangrijk en kunnen van grote waarde zijn voor de eigenaar. Wij willen voorkomen dat domeinnamen onrechtmatig in handen van derden vallen. Daarom neemt Vevida alleen wijzigingen aan van degene die met ons een contract is aangegaan en verifiëren wij of een wijziging legitiem is. Dit is onderdeel van de AVG wetgeving en onze verplichting netjes en zorgvuldig met jouw gegevens om te gaan.
Naam wijzigen
Je kunt de tenaamstelling van de domeinnaamhouder niet zelf wijzigen. De (rechts)persoon behorend bij deze naam is de eigenaar van het domein. Deze eigenaar is met Vevida een overeenkomst aangegaan. Onze facturen worden op naam van de domeinhouder gemaakt. Een wijziging van de tenaamstelling is dan ook een juridische overdracht en daarom is er een contractovername nodig.
Wil je jouw contract laten overnemen door een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon? Dan moeten jullie hier samen toestemming voor geven door middel van het formulier voor contractovername. De kosten hiervoor worden in rekening gebracht bij de nieuwe domeinhouder. Ook bij het veranderen van particuliere naar zakelijke tenaamstelling gebruik je dit formulier.
Wil je meer weten over het wijzigen van jouw gegevens of de naam van je contract? Vraag het onze klantenservice.