Wil je inloggen in je klantportaal? Dat gaat via deze link. Lukt dit niet? Neem dan de mogelijke oplossingen door in onderstaand artikel. Loop de mogelijkheden in deze volgorde door.
Inhoudsopgave
1. Wachtwoord
De meest voorkomende oorzaak is het invoeren van een verkeerd wachtwoord. Probeer het volgende:
- Controleer of je caps-lock aan staat
- Staan je toetsenbord instellingen goed?
- Typ het wachtwoord in Kladblok om te checken of het klopt
- Gebruik de optie Wachtwoord vergeten
2. Gebruikersnaam
In het inlogscherm wordt je gevraagd om de gebruikersnaam of het klantnummer. Tip: gebruik hiervoor altijd je e-mailadres. Dit is de meest veilige methode en hiermee weet je zeker dat je op de juiste account inlogt. Weet je niet zeker welk e-mailadres je moet hebben? Gebruik het adres waarop je van ons mail ontvangt voor zaken zoals facturatie.
3. Cache
Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord en e-mailadres gebruikt maar je krijgt nog altijd een foutmelding? Het kan zijn dat een onjuist wachtwoord in de cache is opgeslagen. Je browser onthoud dan iets te hardnekkig een verkeerd wachtwoord. Je kunt dit met de volgende acties ongedaan maken.
- Leeg de cache. Je leest hier hoe je dat doet
- Gebruik een privé venster. Daar lees je hier meer over.
- Gebruik een andere browser (bijvoorbeeld Firefox als je normaal gesproken Chrome hebt)
- Zit je op je telefoon? Schakel wifi uit en test het met een 4G verbinding
- Herstart het apparaat
- Reset de router
4. Firewall
Het kan zijn dat jouw internetverbinding het inloggen op onze server tegenhoud. De firewall of een andere vorm van beveiliging is dan iets te streng afgesteld. Je kunt dit testen.
- Zet je antivirus programma tijdelijk uit (zet deze na de test weer aan)
- Maak je gebruik van VPN? Schakel deze uit.
- Log je in op een virtuele omgeving via bv. Citrix? Zet deze uit.
- Gebruik je browser extensies? Schakel deze even uit. Malwarebytes is een voorbeeld van een extensie die een verbinding kan verstoren. Hier lees je hoe je extensies/plugins uitzet in Chrome, Edge en Firefox.
NB: Als blijkt dat één van deze opties het probleem verhelpt, check dan met de beheerder van de betreffende applicatie hoe je jouw klantportaal kunt vrijwaarden van de blokkade.
5. Contact opnemen
Hebben alle voorgaande stappen niet geholpen? Neem dan even contact met ons op. Zorg dat je volgende informatie voor ons hebt. Dan kunnen we je sneller helpen.
- Klantnummer en mailadres
- Bevestiging dat je all voorgaande stappen hebt doorlopen
- Ben je ooit klant geweest bij Yourhosting met een andere account?
- De exacte foutmelding die je krijgt als je wilt inloggen