Als een factuur niet tijdig wordt voldaan kan deze worden doorgestuurd naar een incassobureau. In onderstaand artikel vertellen we je hier meer over.
Inhoudsopgave
Wat wij doen
Als je een factuur van ons niet tijdig betaald ontvang je van ons herinneringen per e-mail en per post. We zullen ook proberen om telefonisch contact met je op te nemen. Wanneer de factuur hierna nog steeds niet betaald is sturen we deze door naar een incassobureau. Je betaald de rekening inclusief incassokosten aan hen. Je website en mail zijn op dat moment offline totdat de kosten voldaan zijn.
Wat het incassobureau doet
Je ontvangt een brief per post van het incassobureau. Hierin staat om welke factuur het gaat, wat het betaalkenmerk is en welk bedrag je moet betalen inclusief de incassokosten. Zodra je betaald hebt sturen zij dit weer naar ons door en zetten wij je diensten weer online.
Wat jij kunt doen
Uiteraard wil je zo snel mogelijk weer online. Zodra je de rekening van het incassobureau voldaan hebt mag je ons ook een betaalbewijs sturen. Dan kunnen we je website sneller online zetten en hoef je niet te wachten tot wij bericht hebben van ons incassobureau.
NB: Heb je het bedrag aan ons overgemaakt? Dan ben je alsnog de incassokosten verschuldigd. Je kunt hierover contact opnemen met het incassobureau. Had je al aan ons betaald voordat de factuur bij het incassobureau lag? Dan ontvangen wij graag een betaalbewijs zodat we dit kunnen uitzoeken.
Voorkom incassokosten
Natuurlijk heb je liever niet dat een rekening bij het incassobureau terecht komt. Je kunt dit voorkomen:
- Betaal met automatische incasso of stel een herinnering voor jezelf in;
- Zorg dat je contactgegevens up-to-date zijn zodat we je tijdig kunnen bereiken;
- Lukt het niet om tijdig te betalen? Neem contact op. We bespreken graag de mogelijkheden.