Verificatie instellen voor Gmail

Sinds kort vereist Google een verificatie van inkomende mail naar Gmail gebruikers. Als je deze verificatie niet in orde hebt kan het zijn dat je mail niet aankomt. We leggen je hier uit hoe je zo'n verificatie instelt. 


Inhoudsopgave

Wat heeft Google precies gedaan?

Google voert sinds enige tijd steekproefsgewijs controles uit op inkomende mail. Hierbij controleren ze of de domeinnaam van de afzender is geverifieerd. Dat betekent dat er een methode is ingesteld om te controleren of de afzender ook echt de domeinnaamhouder is. Veel spam en phishing mail wordt namelijk verstuurd door afzenders die de domeinnaam falsificeren. Als je geen verificatie hebt ingesteld op jouw domein kan het zijn dat Gmail (onterecht) jouw mail als spam ziet. 

Wat voor verificatie heb ik nodig?

Er zijn meerdere manieren om verificatie aan je domeinnaam toe te voegen. De eis vanuit Google is dat er minimaal twee zijn ingesteld. Je kunt gebruiken maken van o.a.

  • DKIM
  • SPF
  • ARC
  • DMARC

Hoe voeg ik dit toe?

We hebben een handleiding voor je hoe je SPF en DKIM aan jouw domein toevoegt. Hiermee voldoe je aan de eis van twee verificatie methodes en blokkeert Gmail jouw inkomende mail niet.

Kunnen jullie dit voor mij doen?

Het toevoegen vereist een actie vanuit jouw beveiligde klantomgeving. We kunnen dit niet volledig voor je uit handen nemen, maar we helpen uiteraard graag. Als je assistentie nodig hebt neem dan even contact op. 

Mijn mail aan Gmail adressen is nog steeds geblokkeerd

Was dit al het geval voor je de DKIM en SPF had ingesteld? Het kan zijn dat je dan al op een bloklijst van de geadresseerde staat. Wacht in ieder geval 24 uur en neem anders contact op met de geadresseerde om dit handmatig te laten aanpassen.

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.