We gaan over op een nieuwe online klantomgeving; Mijn Yourhosting. Heb je nu een Mijn Account-omgeving, dan blijf hier je producten en gegevens gewoon beheren zoals je gewend bent. Zodra we jouw Mijn Account overzetten naar de nieuwe omgeving 'Mijn Yourhosting', ontvang je van ons een bericht. Heb je al een Mijn Yourhosting-omgeving, ga dan naar het stappenplan voor Mijn Yourhosting. Weet je niet zeker welke omgeving je hebt, kijk dan hier.
Als je een domeinnaam bij Yourhosting hebt kun je deze verhuizen en ergens anders registreren. In deze handleiding leggen we uit hoe je dat doet.
Inhoudsopgave
- Verhuisprocedures en -codes
- Verhuiscode aanvragen
- Domeinnaam opzeggen voor verhuizing
- Ontvangstbevestiging
- Opzegtermijn en factuurmaand
Verhuisprocedures en -codes
Als je je domeinnaam wilt verhuizen heb je daarvoor bij de meeste extensies een verhuiscode (of token) nodig van je huidige provider. Er zijn diverse procedures voor verschillende domeinnamen. Lees hier meer over verhuisprocedures.
Verhuiscode aanvragen
Verhuis je je domeinnaam naar een andere provider, dan krijg je een verhuiscode van Yourhosting zodra je je domeinnaam hebt opgezegd via Mijn Account.
Domeinnaam opzeggen voor verhuizing
Geef bij je opzegging via Mijn Account aan dat je de domeinnaam wilt behouden en wilt verhuizen. Je producten blijven dan actief tot het einde van je contractstermijn.
Volg onderstaande stappen om je domeinnaam op te zeggen:
- Log in op Mijn Account en ga naar Mijn producten;
- Klik op het pakket waar de domeinnaam staat;
- Klik bij Domeinnamen op Opzeggen/Verhuizen;
- Kies voor Verhuizen door te klikken op Ik wil mijn domeinnamen verhuizen;
- Vul de gegevens in en selecteer de domeinnamen die je wilt verhuizen;
- Vul je Mijn Account-wachtwoord in en klik op Verhuizing bevestigen;
- Je ontvangt binnen tien werkdagen een ontvangstbevestiging. In een aparte e-mail ontvang je daarnaast je verhuiscode(s).
Ontvangstbevestiging
Zodra wij je opzegging ontvangen sturen we hiervan een bevestiging naar je contact mailadres. Heb je deze e-mail na tien werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op om te controleren of we je opzegging hebben ontvangen.
Opzegtermijn en factuurmaand
Je kunt je diensten altijd opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van één maand. Wil je een nieuwe factuur voorkomen? Zorg er dan voor dat we je opzegging uiterlijk één maand voor afloop van de huidige contractstermijn (één maand voor je factuurmaand) via Mijn Account ontvangen.
Zorg er bij een verhuizing voor dat je ruim voor het einde van je contractstermijn al je verhuizing in gang zet. Je hebt dan genoeg tijd om je instellingen en bestanden over te zetten terwijl je domeinnaam, e-mail en website nog online staan bij Yourhosting.