Als je een domeinnaam registreert kan het zijn dat je een mail krijgt om de registratie te valideren. In dit artikel leggen we uit waarom je deze mail krijgt en wat je hier mee moet doen.
Inhoudsopgave
Inleiding
De ICANN (organisatie voor de registratie van generieke domeinnamen) heeft een procedure voor generieke topleveldomeinnamen (gTLD) zoals .com en .info. Zij sturen je een validatiemail om je houdergegevens te bevestigen.
Validatiemail
Je ontvangt een validatiemail omdat je:
- Generieke topleveldomeinnamen bij Yourhosting hebt besteld;
- Generieke topleveldomeinnamen wilt verhuizen naar Yourhosting;
- Eigenaar bent van een generieke topleveldomeinnaam en je je contactgegevens hebt gewijzigd;
- Eén of meer generieke topleveldomeinnamen wilt overdragen op jouw naam.
In deze situaties zijn we verplicht om je contactgegevens te valideren. Bevestiging van jouw kant is daarnaast nodig om je domeinnaam te activeren of een verhuizing in gang te zetten.
Heb je eerder een gTLD geregistreerd? Dan ontvang je alleen een validatiemail voor het verhuizen, overdragen of wijzigen van je gegevens.
Gegevens
De volgende gegevens worden gevalideerd als je een mail krijgt.
- Tenaamstelling (naam of bedrijfsnaam waarop je de domeinnaam hebt geregistreerd)
- Adres
- Plaats
- Land
- Telefoonnummer
- E-mailadres
Foutieve gegevens
Als je gegevens niet kloppen pas je deze aan in je klantomgeving bij Yourhosting. Je kunt in de mail aangeven dat je de validatie afwijst. Je krijgt dan een nieuwe mail met de juiste gegevens zodra je deze hebt aangepast.
Hier kan wat tijd overheen gaan. Als je graag de verhuizing snel wilt afhandelen kun je ook de validatie met de oude gegevens accepteren en ná de verhuizing de gegevens aanpassen.
Validatie verzuim
Als je niet op de mail reageert kan de geplande wijziging niet doorgaan. Een verhuizing zal niet plaatsvinden of je aangepaste gegevens worden niet doorgevoerd. We raden aan om dit te voorkomen.