Als je naar ons verhuist, kan je bij je oude provider staande e-mail meenemen. Je kopieert dit naar onze server met een functionaliteit van je hostingpakket bij ons. Volg hiervoor onderstaand stappenplan:
- Ga naar onze website;
- Klik rechts bovenin op Inloggen en kies voor Mijn Account;
- Vul je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord in en klik op Inloggen;
- Klik op Mijn Diensten;
- Klik bij het domein dat je wil beheren op de Plesk-knop.
Voordat je begint met het kopiëren van e-mail, is het belangrijk dat je eerst een e-mailaccount aanmaakt. Lees daarom ook hoe je een e-mailaccount kunt aanmaken.
Na het aanmaken van een e-mailaccount kan je daar met behulp van onderstaande uitleg e-mail naar kopiëren. Houd hierbij de e-mailinstellingen van je oude provider bij de hand.
- Klik op Mail importeren.
- Klik op Mailberichten importeren.
- Klik op Geavanceerde opties weergeven.
In het overzicht dat je nu ziet, moet je de e-mailinstellingen van je oude provider (bron) invullen. Deze heeft onze server nodig om je e-mail op te halen. Zijn deze gegevens niet bij je bekend? Vraag deze dan op bij je oude provider. Bij Importeren naar selecteer je het e-mailaccount waar de berichten in neergezet moeten worden.
Na het invullen van alle gegevens, klik je op OK om het kopiëren van berichten te starten. Houd er rekening mee dat dit enige tijd kan duren. Hoe meer berichten er gekopieerd moeten worden, hoe langer de server ermee bezig is.