Yourhosting - FAQ - Antwoord op al je vragen over de overstap vanuit KPN naar Yourhosting

Ben je klant bent van KPN met het Eigen Site & Mail pakket? Dan zijn je diensten onlangs overgedragen naar Yourhosting. Wij verzorgen deze overstap voor je. Uiteraard kan het zijn dat je alsnog vragen of opmerkingen hebt. We hebben hier de meest voorkomende vragen voor je verzameld. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op!

Waarom is mijn dienst overgedragen naar Yourhosting?

KPN heeft besloten om te stoppen met hun diensten op het gebied van website hosting en e-mail. Uiteraard willen we voorkomen dat je als klant je data kwijt bent. Daarom zijn je diensten overgedragen naar Yourhosting. 

Wat voor bedrijf is Yourhosting?

Yourhosting is al vijftien jaar één van de grootste hostingproviders van Nederland. We zijn gespecialiseerd in shared hosting en VPS, domeinnamen, SSL, en cloud diensten zoals Office 365. Onze missie is het blij maken van iedere klant. Dus ook de nieuwe klanten afkomstig van KPN. Welkom!

Wanneer gaat dit gebeuren?

Je hebt van ons een mail gekregen met de datum waarop je pakket wordt overgezet. Dit zal rond 7 juni gebeuren. Kun je deze mail niet vinden of heb je een andere vraag over de migratie? Neem dan gerust even contact op.

Hoe kan ik Yourhosting hierover bereiken?

Staat je vraag niet in deze FAQ staat of heb je nog aanvullende vragen of opmerkingen? Neem dan gerust even contact met ons op. Je kunt ons bereiken op 038-8509600. Je kunt ook chatten, een ticket indienen of ons een bericht sturen op WhatsApp. We zijn bereikbaar van 9:00 tot 21:00 uur op maandag tot en met donderdag. En op vrijdag en zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Hoe kan ik KPN hierover bereiken?

Heb je hierover nog een vraag aan KPN? Dan kun je het beste contact met hen hierover opnemen.

Welke diensten gaan over naar Yourhosting?

Als je een Eigen Site & Mail pakket hebt bij KPN, dan wordt deze overgezet naar Yourhosting. Heb je een ander pakket bij KPN? Informeer dan even bij hen of en wanneer je overgaat naar een andere aanbieder. 

Wanneer heb ik hierover bericht gehad?

KPN heeft haar klanten hierover op 15 februari ingelicht. Je hebt van ons hierover ook een mail gehad op 3 juni. 

Gaan de voorwaarden veranderen?

Op het moment dat je over bent naar Yourhosting, gelden onze algemene voorwaarden. Als je wilt kun je die hier inzien.

Welke tarieven betaal ik bij Yourhosting?

Je stapt over naar Yourhosting voor de registratie van je domeinnaam en de hosting van je website. Je krijgt van ons een Start pakket. De tarieven van onze hostingpakketten kun je hier vinden. Voor de domeinnamen staan de tarieven hier

Hoe kan ik het opzeggen?

Uiteraard kun je de diensten ook opzeggen als je er niet mee verder wilt. Let op: de dienstverlening van KPN hiervoor is gestopt. Als je jouw website en domeinnaam wilt behouden heb je hier wel een andere partij voor nodig. We kijken graag samen of je bij Yourhosting een passende oplossing kunt vinden. 

Wil je toch alles stopzetten? Lees je hier meer over hoe je vanuit je klantpanel je producten opzegt. Je kunt het hostingpakket ook per direct beëindigen. De resterende kosten zullen we dan crediteren. Stuur ons daarvoor een verzoek middels een ticket

Waar moet ik nu zijn om mijn diensten te beheren?

Je bent nu klant van Yourhosting. Je kunt je klantgegevens en al je producten beheren vanuit ons klantenpanel Mijn Yourhosting. Je hebt hiervoor een mail van ons gekregen om een wachtwoord in te stellen.

Inloggen op Mijn Yourhosting lukt niet.

Inloggen op Mijn Yourhosting doe je met hetzelfde e-mailadres als bij KPN. We hebben vanuit veiligheidsoverwegingen je wachtwoord gewijzigd. Deze moet je dus wijzigen. Ga naar deze pagina en log in met de gegevens uit onze mail. Of kies voor de 'Wachtwoord vergeten' optie. 

Ik wil niet naar Yourhosting. Wat nu?

KPN heeft er voor gekozen om volledig te stoppen met deze dienstverlening. Dit betreft domeinregistratie en webhosting voor particulieren. Je hebt dus niet de mogelijkheid om het pakket te houden zoals het was. Uiteraard ben je niet verplicht om bij Yourhosting te blijven. Wil je overstappen naar een andere aanbieder en/of het pakket opzeggen? Laat het ons weten.

Wat merk ik van de verhuizing? Gaat mijn site of e-mail offline?

Wij verzorgen de volledige overgang voor je. Hierdoor gaan je website en je mail niet offline. Je postvak bij KPN blijft bestaan. Alleen de forward vanuit je eigen domeinnaam loopt nu via ons. Als je liever een postvak bij Yourhosting wilt kan dat natuurlijk ook. Kijk daarvoor bij deze handleiding

Mijn persoonlijke gegevens kloppen niet meer.

We nemen je gegevens één-op-één over van KPN. Als deze niet (meer) kloppen kun je deze aanpassen in je klantomgeving. Daarvoor log in je op Mijn Yourhosting. Voor meer informatie over het beheren van je klantgegevens kijk je hier.

Mijn website werkt niet goed meer of ziet er nu heel lelijk uit.

We hebben je website automatisch voor je gemigreerd. Helaas kan het zijn dat er een enkele keer iets niet helemaal netjes meekomt. We herstellen dit uiteraard graag voor je. Neem hiervoor contact met ons op. We kijken er dan samen naar en zorgen voor een passende oplossing.

Mijn mail werkt niet meer.

Je hebt een postvak bij KPN met een @kpnmail.nl-adres. Deze blijft gewoon bestaan. Heb je een mailadres met je eigen domeinnaam? Bij KPN was in dat geval een forward voor je ingesteld. Wij nemen deze over. Werkt je mail toch niet? Of je wilt liever een postvak bij ons aanmaken? Dan helpen we natuurlijk graag. Neem direct contact op met één van onze collega's. 

Wat verandert er aan de facturatie nu dat ik overga naar Yourhosting?

Op het moment dat je klant bent bij Yourhosting krijg je te maken met de facturatie van Yourhosting. Je krijgt van ons een factuur voor je nieuwe pakket. Dit gebeurt zodra je migratie naar Yourhosting is afgerond. Dit pakket wordt per jaar gefactureerd. Je krijgt hiervoor een factuur in de mail. Je kunt je administratie ook inzien en rechtstreeks betalen vanuit je klantomgeving. Voor meer informatie over facturatie en betaling kijk je hier.

Let op, heb je een automatische incasso ingesteld? Op je bankafschrift zie je dan Yourhosting en/of Mollie staan. Mollie is een partij die onze betalingen verwerkt. 

Wat zijn de betaalgegevens van Yourhosting?

Heb je openstaande factuur hebt bij Yourhosting? Je krijgt dan van ons een mail met een betaallink. Daarnaast kun je vanuit Mijn Yourhosting je facturen inzien en online voldoen. Als je handmatig wilt betalen kun je het verschuldigde bedrag overmaken. Dat kan op IBAN: NL02 RABO 0129 2844 32 onder vermelding van je klantnummer. Voor meer informatie over facturatie en betaling kijk je hier

Vanaf wanneer betaal ik de Yourhosting tarieven?

Op het moment dat je overstap is gedaan krijg je van ons een factuur. Dit is voor de hosting en de domeinnaamregistratie voor de periode van een jaar. Heb je hier vragen over? Neem dan gerust contact op.

Hoe log ik in mijn klantomgeving bij Yourhosting?

Je klantomgeving bij ons heet Mijn Yourhosting. Met je overstap van KPN hebben wij al een account voor je aangemaakt. Je hebt bericht van ons gehad met je inloggegevens. Weet je deze niet meer? Gebruik dan de wachtwoord vergeten optie

D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.