Een backup maken van een hostingpakket bij SoHosted

We maken automatisch back-ups van hostingpakketten bij SoHosted. Dus dat hoef je niet zelf te doen. Hieronder lees je waar je de back-ups kunt vinden en gebruiken.

Inhoudsopgave

Een back-up terugzetten of downloaden

  1. Ga naar onze website;
  2. Klik rechts bovenin op Inloggen en kies voor Mijn Account;
  3. Vul je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord in en klik op Inloggen;
  4. Klik op Mijn diensten;
  5. Klik bij het domein dat je wil beheren op de Plesk-knop;
  6. Klik rechts bovenin op Acronis Backup;

Na het openen van Acronis Backup verschijnt een overzicht van data en tijden. Dit zijn allemaal back-ups van je hostingpakket en te herkennen aan de datum en tijd waarop ze gemaakt zijn. Klik op een datum en tijd waarvan je een back-up wil terugzetten. Hierna kan je bladeren in mappen van verschillende domeinen en de onderdelen daarvan.

Overzicht van de backups

  • Bestanden: In deze map staat een back-up van de bestanden op de webruimte van je domein. Dit zijn over het algemeen de bestanden waaruit je website is opgebouwd.
  • Databases: In deze map staat een back-up van de databases op je domein. In veel gevallen maakt je website gebruik van een database, bijvoorbeeld als deze met WordPress gemaakt is.
  • Postvakken: In deze map staat een back-up van de e-mailaccounts die op je domein aanwezig zijn. Let op! Als je een back-up van een e-mailaccount terugzet, dan staan er alleen berichten in die tijdens het maken van de back-up aanwezig waren. Berichten die je ná die datum ontvangen hebt zijn dan verdwenen.

Je kunt onderdelen in z'n geheel of gedeeltelijk terugzetten door die te selecteren en te klikken op de Terugplaatsen-knop. Met de Downloaden-knop kan je een kopie op je eigen computer opslaan.

Zelf een backup maken

Als je zelf een back-up van de bestanden op je webruimte of database wil maken, dan kan je via Plesk exporteren en op je eigen computer bewaren. Dit doe je door onderstaande stappen te volgen.

Back-up maken van websitebestanden

  1. Open in Plesk de optie Bestandsbeheer;
  2. Klik op Hoofdmap en selecteer de bestanden;
  3. Klik via Archief op Aan archief toevoegen. Met deze optie maak je een .zip-bestand die je vervolgens kunt downloaden.

Back-up maken van database

  1. Open in Plesk de optie Databases;
  2. Klik bij de database waarvan je een back-up wil maken op Dump exporteren. Je krijgt dan de mogelijkheid die naar je computer te downloaden.
F
Fokke is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.