Probleemoplossing Plesk update bij Argeweb

Je kunt in Plesk versie updates uitvoeren. Het kan voorkomen dat je hierbij foutmelding krijgt. In dit artikel bespreken we hoe je dit kunt oplossen.

Inhoudsopgave

Inleiding

Als je een hostingpakket hebt bij ons heb je de beschikking over Plesk. In Plesk heb je de mogelijkheid de versie te upgraden. Een bekende foutmelding die dan wel eens naar voren komt is: "Access denied for user 'admin'@'localhost'"/'horde'@'localhost'/'pp_sb_db'@'localhost". 

Upgrade log

Ga als eerste naar de upgrade log. Je ziet hier de volgende foutmelding:

"Access denied for user 'admin'@'localhost' (using password: YES)"

"Access denied for user 'horde'@'localhost' (using password: YES)"

"Access denied for user 'pp_sb_db'@'localhost' (using password: yes)"

Oorzaak

Dit wordt veroorzaakt door verkeerde gebruikersgegevens binnen MySQL. Op de locatie /root/.my.cnf kun je het bestand terugvinden waar de gebruikersgegevens in staan. Als deze niet correct zijn kan er geen dump worden gemaakt. Je lost dit op door de gegevens aan te passen.

Oplossing

MySQL gebruikt de gegevens van het systeem zelf om de dump te maken. Als de gebruikersgegevens apart in het bestand zijn gedefinieerd dan pas je /root/.my.cnf aan. Hieronder zie je een voorbeeld:

/etc/my.cnf
/etc/mysql/my.cnf 
SYSCONFDIR/my.cnf 
$MYSQL_HOME/my.cnf 
defaults-extra-file (The file specified with --defaults-extra-file=path, if any) 
~/.my.cnf

Als er in dit bestand een gebruikersnaam en wachtwoord staat wordt dit gebruikt om de dump te maken. Zorg dat de gegevens die hierin staan correct zijn.

Om  de verbinding naar MySQL te testen gebruik je dit commando:

"~# mysql -uadmin -p`cat /etc/psa/.psa.shadow` psa"
D
Dmitri is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.