SoHosted gaat verder als Yourhosting. Door onze specialisten, technologie en gezamenlijke kennis bij elkaar te brengen kunnen we je nog beter ondersteunen online. Op deze pagina lees je alles over deze overgang.
Inhoudsopgave
- Waarom gaat SoHosted verder als Yourhosting?
- Vanaf wanneer gaat SoHosted verder als Yourhosting?
- Blijf ik dezelfde persoonlijke service houden?
- Welke voordelen heeft het voor mij als klant?
- Waar vind ik de handleidingen en supportpagina's van SoHosted?
- Wat verandert er voor mij?
- Verandert er iets aan mijn contract?
- Wat gebeurt er met Mijn SoHosted?
- Hoe log ik nu in op Mijn SoHosted?
- Hoe log ik nu in op de webmail?
- Wat gebeurt er met mijn data en gegevens?
- Blijf ik mijn huidige hostingpakket houden?
- Kan ik gebruik blijven maken van Plesk?
- Kan ik nog bestellen bij SoHosted?
- Blijft mijn huidige VPS-pakket behouden?
- Behoud ik de korting op mijn VPS die ik op dit moment heb?
- Blijft de SLA die ik heb voor mijn VPS behouden?
- Kan ik mijn server upgraden of extra opties aanschaffen?
Van SoHosted naar Yourhosting
Waarom gaat SoHosted verder als Yourhosting?
SoHosted gaat verder als Yourhosting. Door onze specialisten, technologie en gezamenlijke kennis bij elkaar te brengen kunnen we:
- Onze diensten eenvoudiger, sneller en betrouwbaarder maken
- Je (technische) vragen beter beantwoorden
- Nieuwe diensten aanbieden waar veel vraag naar is
Samen kunnen we je dus dubbel zo goed helpen om jouw website of bedrijf online succesvol te maken!
Vanaf wanneer gaat SoHosted verder als Yourhosting?
Dit vindt stap-voor-stap plaats. De eerste stap was om alle klanten op de hoogte te brengen, daarom heb je in augustus 2021 een e-mail van ons ontvangen met de eerste informatie. Ondertussen hebben wij aan de achterkant hard gewerkt om alles zo soepel mogelijk over te brengen.
SoHosted wordt rond 27 september 2022 Yourhosting! Sohosted.com is dan niet langer bereikbaar, je wordt vanaf dat moment automatisch doorgestuurd naar yourhosting.nl. Je kunt nog steeds met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op je klantaccount, je doet dit vanaf nu via Yourhosting.nl. Rechts bovenaan de website vind je een inlogknop, hier kun je zowel op je Mijn Sohosted inloggen als op je webmail. Je diensten blijven gewoon werken zoals je gewend bent.
Blijf ik dezelfde persoonlijke service houden?
Ja, zowel bij SoHosted als Yourhosting vinden we persoonlijke service enorm belangrijk. Daarom krijg je altijd snel een deskundige medewerker te spreken die jou persoonlijk helpt en bieden we ook telefonische support. Naast telefonie en e-mail, breiden we het aantal supportkanalen verder uit zodat je bijvoorbeeld ook via WhatsApp of social media ondersteuning kunt krijgen.
De vertrouwde klantenservice medewerkers van SoHosted verhuizen gewoon mee naar Yourhosting. Doordat we onze krachten bundelen krijgen we er veel nieuwe medewerkers bij. Samen hebben we dubbel zoveel passie en kennis en kunnen we je sneller helpen.
Welke voordelen heeft het voor mij als klant?
- Samen met Yourhosting hebben we een grotere klantenservice met meer (technische) specialisten en meer kennis. Hierdoor kunnen we je nog sneller en beter helpen als je ergens niet uitkomt.
- We kunnen sneller inspringen op ontwikkelingen waardoor we meer diensten kunnen aanbieden die jou gaan helpen bij je online succes, tijd te besparen of je digitale veiligheid te vergroten.
- Meer en betere content om jou te helpen met een succesvolle website, zodat je meer omzet kunt halen uit je business.
- Inkoopvoordelen waardoor je kunt profiteren van toffe voordeelacties en handige extra’s.
Waar vind ik de handleidingen en supportpagina's van SoHosted?
De handleidingen en antwoorden op veelgestelde vragen bij SoHosted vind je hier.
Mijn producten en diensten
Wat verandert er voor mij?
We werken constant aan het verbeteren van onze diensten, samen met Yourhosting kunnen we dit nog sneller en beter doen. Ook kun je straks meer diensten bij ons afnemen die jou helpen om het succes van je website te vergroten. Heb je een Windows-hostingpakket en gebruik je de webmail? Het kan zijn dat je de handtekening en contactpersonen van je e-mail dan opnieuw moet instellen:
- Stappenplan handtekening instellen in de webmail
- Stappenplan contactpersonen importeren (vCard of CSV-bestand)
Verandert er iets aan mijn contract?
Er verandert niets aan je contract. Je blijft je huidige contract en contractduur houden.
Wat gebeurt er met Mijn SoHosted?
Mijn SoHosted blijft voorlopig behouden. Op de achtergrond werken we wel aan een volledig nieuwe omgeving, waarmee je nog makkelijker je diensten kunt beheren. Tot die tijd kun je gebruik blijven maken van Mijn SoHosted.
Hoe log ik nu in op Mijn SoHosted?
Je kunt nog steeds met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op je Mijn SoHosted klantaccount;
- Ga naar yourhosting.nl;
- Klik rechts bovenaan op 'Inloggen' en klik vervolgens op 'Mijn Account';
- Vul je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord.
tip: Stond je wachtwoord eerder in je browser of wachtwoordprogramma opgeslagen en werd deze automatisch ingevuld? Doordat de url is gewijzigd, herkent je browser of wachtwoordprogramma het inlogscherm niet. Kopieer je wachtwoord uit je browser of wachtwoordprogramma, en plak deze in het inlogscherm. Daarna kun je goed inloggen en ervoor kiezen de wijziging op te slaan in je browser of wachtwoordprogramma. Hier lees je hoe je dat doet.
Hoe log ik nu in op de webmail?
Je kunt nog steeds met je bestaande gebruikersnaam en wachtwoord inloggen op je webmail;
- Ga naar https://webmail.yourhosting.nl/;
- Vul je e-mailadres in en klik op 'volgende'
- Vul je bestaande wachtwoord in en log in.
Gebruik je externe nameservers? Ga dan naar http://webmail-20.yourhosting.nl/ om in te loggen op je webmail.
tip: Stond je wachtwoord eerder in je browser of wachtwoordprogramma opgeslagen en werd deze automatisch ingevuld? Doordat de url is gewijzigd, herkent je browser of wachtwoordprogramma het inlogscherm niet. Kopieer je wachtwoord uit je browser of wachtwoordprogramma, en plak deze in het inlogscherm. Daarna kun je goed inloggen en ervoor kiezen de wijziging op te slaan in je browser of wachtwoordprogramma. Hier lees je hoe je dat doet.
Heb je een Windows-hostingpakket en gebruik je de webmail? Het kan zijn dat je de handtekening en contactpersonen van je e-mail dan opnieuw moet instellen:
- Stappenplan handtekening instellen in de webmail
- Stappenplan contactpersonen importeren (vCard of CSV-bestand)
Om in te loggen op je webmail van je Windows-pakket om de handtekening of de contactpersonen te exporteren, kun je gebruik maken van deze links. Je vindt het juiste servernummer door in te loggen in Plesk. Je ziet dan bijvoorbeeld plesk486.sohosted staan; je servernummer is dan 486 en je kunt de derde link in dit rijtje gebruiken. Kun je het niet vinden of twijfel je? Neem gerust contact op dan kijken we met je mee.
- https://webmail460.sohosted.com/
- https://webmail485.sohosted.com/
- https://webmail486.sohosted.com/
- https://webmail487.sohosted.com/
Wat gebeurt er met mijn data en gegevens?
Yourhosting en SoHosted gaan op dezelfde manier om met je data en gegevens. Hier verandert dus niets aan. Al onze servers staan ook na de overgang allemaal in een Nederlands datacenter. Wij maken reeds gebruik van dezelfde datacenters als Yourhosting.
Blijf ik mijn huidige hostingpakket houden?
Ja, je huidige hostingpakket blijf je houden. We hebben onlangs onze webhosting pakketten vernieuwd waardoor je meer mogelijkheden hebt gekregen om je website succesvol te maken. De komende jaren zullen we onze webhosting blijven verbeteren en nog meer nieuwe mogelijkheden toevoegen, zodat jij over alle tools beschikt om het succes van je website te vergroten.
Kan ik gebruik blijven maken van Plesk?
Ja, je kunt gewoon Plesk blijven gebruiken. We hebben net als Yourhosting een aantal jaren geleden bewust gekozen voor Plesk control panel vanwege de gebruiksvriendelijkheid en de vele mogelijkheden. Onze klanten zijn gewend aan Plesk en zijn erg blij met de vele mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid.
Kan ik nog bestellen bij SoHosted?
Ja, je kunt bestellen via je Mijn SoHosted-omgeving. Op yourhosting.nl vind je rechts bovenin de inlogknop. Log hier op in met je gebruikersnaam en wachtwoord om nieuwe bestellingen plaatsen met je bestaande account. Zo voorkomen we dat je dubbele accounts krijgt.
Blijft mijn huidige VPS-pakket behouden?
Op dit moment blijft je pakket gewoon behouden. We werken constant aan verbeterde diensten en samen met Yourhosting kunnen we dit nog sneller doen. Als er in de toekomst verbeteringen doorgevoerd worden dan zullen we je daar uiteraard van op de hoogte brengen.
Behoud ik de korting op mijn VPS die ik op dit moment heb?
Ja, de korting die je op dit moment krijgt op de inkoop van diensten bij SoHosted blijft gelden. Op de achtergrond zijn we bezig om het kortingsprogramma voor resellers en partners te verbeteren. Zo kunnen we je nog beter van dienst zijn. Zodra daar meer over bekend is brengen we je hiervan op de hoogte.
Blijft de SLA die ik heb voor mijn VPS behouden?
Ja, de SLA die je op dit moment hebt blijft gelden voor je VPS. We beloven nog steeds een zeer hoge uptime, snelle responstijden, 24/7 storingen melden en dagelijkse backups!
Kan ik mijn server upgraden of extra opties aanschaffen?
Via Mijn SoHosted blijft het mogelijk je server te upgraden of extra opties aan te schaffen. Ook het bestellen van nieuwe domeinnamen blijf je gemakkelijk doen via Mijn SoHosted. Ook blijft het gewoon mogelijk om via onze klantenservice wijzigingen door te laten voeren in je account of VPS. Je ontvangt van ons bericht zodra er wijzigingen zijn in het upgraden van je server of bestellen van nieuwe diensten.