Bieden jullie een sla garantie

Bij dienstverlening binnen de ICT is het mogelijk om de afspraken rondom de dienstverlening vast te leggen in een Service Level Agreement (SLA). Soms ook met garanties op gebied van beschikbaarheid en reactietijden.

RealHosting biedt deze mogelijkheid niet, omdat het over het algemeen een beetje onzin is:

  • Het opzetten en onderhouden van zo’n SLA vraagt veel inspanningen. Vervolgens moeten de resultaten eenvoudig inzichtelijk (meetbaar) worden gemaakt en de afwikkeling hiervan in een proces gewaarborgd. Onze hostingdiensten zouden fors duurder worden als we met onze klanten zo’n SLA afspreken. We houden het liever betaalbaar voor iedereen.
  • SLAs gaan vaak over uitsluitingen waarover geen verantwoordelijkheden worden genomen. Zaken als overmacht, oorzaken van buiten af, de webapplicatie zelf, tussenliggende netwerkverbindingen, stroomvoorziening, et cetera worden meestal uitgesloten. Daarmee is de SLA garantie niets meer waard als er echt problemen zijn.
  • Compensatie gaat vaak naar rato. We hebben het dan over enkele centen. De verwerking hiervan kost meer dan het oplevert.

Daarom hebben wij één ding dat wij beloven: wij zullen altijd ons best blijven doen voor onze klanten en ze proberen te helpen als we daar redelijkerwijs toe in staat zijn.

M
Mark is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.