Vevida - Automatische incasso of domiciliëring

Inhoudsopgave

Hoe stel ik een automatische incasso/domiciliëring in?

Je kunt de jaarlijkse verlenging van je domein eenvoudig via automatische incasso of domiciliëring betalen. Dit kan bij de meeste banken binnen Europa met IBAN rekeningnummers. Daarmee bespaar je € 5 (excl. btw) administratiekosten per factuur. Bovendien registreren wij meteen het nieuwe domein dat je bij ons bestelt. Je hoeft dan niet te wachten totdat we jouw betaling hebben ontvangen.In MyVevida kun je heel eenvoudig zelf instellen dat je graag via automatische incasso wenst te betalen. Je regelt het in een paar klikken.

  • Klik rechts bovenin op je naam of bedrijfsnaam
  • Klik op Mijn account
  • Kies onderaan de pagina bij Incassomachtiging voor; Ja, ik wil verlengkosten per incasso betalen
  • Vul je gegevens in
  • Klik op Bewaar incassomachtiging
  • Vergeet niet je adressen en contactgegevens te controleren

Op de factuur die je per e-mail ontvangt, staat vermeld op welke datum en van welk rekeningnummer er wordt geïncasseerd. Om problemen te voorkomen is het handig om genoeg saldo op je rekening te hebben, want de factuur wordt maar één keer ter incasso aangeboden.

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Je kunt in MyVevida heel eenvoudig zelf het rekeningnummer aanpassen waar Vevida betalingen van incasseert. Log eerst in op MyVevida met je e-mailadres en wachtwoord.Ga hierna als volgt te werk:

  • Klik rechts bovenin op je naam of bedrijfsnaam
  • Klik op Mijn account
  • Kies onderaan de pagina bij Incassomachtiging voor Bewerk incassomachtiging
  • Voer een nieuw rekeningnummer en tenaamstelling in
  • Klik op Bewaar incassomachtiging

Je hebt nu het rekeningnummer aangepast.

Hoe kan ik de automatische incasso of domiciliëring zelf terugdraaien?

Je kunt een betaling via automatische incasso of domiciliëring binnen 56 dagen laten terugdraaien. Bij de meeste banken kun je dat online regelen via internetbankieren. Bovendien is het tegenwoordig zo dat de betaling al tot vijf dagen voorafgaand aan de betaling in het betaaloverzicht van je bank te zien is. De betaling kan in die periode al worden geweigerd. In andere gevallen kun je het beste even contact opnemen met jouw bank.Als je een betaling via automatische incasso of domiciliëring zelf weigert dan nemen wij contact met je op via e-mail. Heb je gestorneerd omdat je zelf het bedrag ook al hebt overgemaakt dan nemen we geen contact met je op.

Hoe trek ik mijn machtiging in?

Je kunt heel eenvoudig zelf de automatische incasso of domiciliëring beëindigen. Doorloop de volgende stappen:

  • Klik rechts bovenin op je naam of bedrijfsnaam
  • Klik op Mijn account
  • Kies onderaan de pagina bij Incassomachtiging voor Trek machtiging in
  • Klik in de pop-up die verschijnt op Ja, trek de machtiging in

Je betaalt in het vervolg € 5 (exclusief btw) administratiekosten per factuur.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig? Geen probleem! De klantenservice helpt je graag bij het instellen of wijzigen. Neem gerust even contact met ons op.

J
Jelle is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.