Om de e-mail via de Plesk-omgeving te laten werken is het van belang dat er bepaalde DNS instellingen aanwezig zijn.
Stap 1: Navigeer in de Browser naar je online klantomgeving log in met de desbetreffende gebruikersnaam en wachtwoord:
Klik in het overzicht op Domeinnamen:
Kies in het menu aan de linkerzijde op de desbetreffende domeinnaam, in ons voorbeeld viphandleidingen.nl:
Klik vervolgens op DNS records wijzigen, waarnaar je in het DNS beheer scherm uitkomt:
Zorg dat de DNS instellingen de volgende records bevatten, zijn deze niet reeds aanwezig wijzig dan de bestaande records naar de volgende:
Subdomein/Naam | Type | Doel/Waarde | TTL |
* | MX 5 | mx01.provider.nl | 3600 |
* | MX 10 | mx02.provider.nl | 3600 |
| MX 5 | mx01.provider.nl | 3600 |
| MX 10 | mx02.provider.nl | 3600 |
A | IP-adres van de server | 3600 | |
smtp | A | IP-adres van de server | 3600 |