Alphamega - Hoe maak ik een e-maildoorverwijzing aan?

Hier leggen we je uit hoe je in Plesk (Technical Controlpanel) een e-maildoorverwijzing (re-direct) aanmaakt.

E-maildoorverwijzing is het direct doorsturen van alle e-mail die in een bepaalde mailbox binnenkomt naar een bepaald (ander) e-mailadres. Dit noemen we ook wel een e-mail re-direct of e-mail forwarding. Het is ook mogelijk om de mail aan meerderen e-mailadressen te laten doorsturen (mailgroep).

Handleiding

  • Log in op Mijn Alphamega Dashboard
  • Ga naar het product waar je de mailbox bij hebt gemaakt (Hostingpakket, TopSite, Emailpakket, Classic)
  • Klik op de betreffende domeinnaam
  • In het extra menu wat je erbij krijgt klik je op Plesk (Technical Controlpanel) en dan op de button 'Klik hier om naar Plesk (Technical Controlpanel) te gaan.
  • Klik nu links in het menu op Mail
  • Klik op het bewuste e-mailadres
  • Klik nu op het tabblad "Doorsturen"
  • Vink het vakje "Het doorsturen van e-mailberichten activeren" aan
  • Vul de e-mailadressen in waar de mail naar doorgestuurd moet worden
  • Klik onderin op OK

Nu wordt alle e-mail die aan deze mailbox geadresseerd is niet alleen bewaard in deze mailbox, maar ook doorgestuurd naar de opgegeven e-mailadressen. Hiermee kun je bijvoorbeeld tijdelijk alle e-mails naar een collega doorsturen, als je op vakantie bent. Of een mailgroep aanmaken waarbij alle inkomende e-mails naar bijvoorbeeld alle leden van een koor of bestuursleden of verkoopteam gestuurd worden.

Tips

LET OP! Wanneer je een doorverwijzing op een actieve mailbox aanmaakt, dan betekent het dat er een kopie van de mail wordt doorgestuurd. Dit wil zeggen dat de originele mail in mailbox bij Alphamega wordt bewaard. Dit kan ertoe leiden dat je mailbox na verloop van tijd vol raakt waardoor je geen mail meer kunt ontvangen (krijg je op tijd een melding van). Wanneer het de bedoeling is dat je de mail alleen doorstuurt, maar je wil de mailbox zelf niet gebruiken, dan raden wij je aan om de mailbox uit te schakelen. Hiermee wordt de mail wel doorgestuurd, maar niet op onze server opgeslagen. Om een mailbox uit te schakelen log je in op Plesk (Technical Controlpanel) en klik je op "Mail". Vervolgens klik je op de mailbox (e-mailadres) waar het over gaat en haal je bij Algemeen het vinkje voor 'Postvak' weg. Wanneer je dit vinkje hebt weggehaald. zal de mailbox worden uitgeschakeld.

LET OP! Wanneer je dit doet en op OK drukt zal de mailbox meteen worden uitgezet. Eventuele ongelezen e-mails die dan nog op onze server staan zullen dan direct worden verwijderd. Controleer dus eerst goed of je alle mail hebt opgehaald, voordat je deze actie onderneemt. 


Ook handig:

N
Noemi is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.