Alphamega - E-mail instellen op iPhone of iPad - Alphamega

Hoe maak ik een mailbox aan en meer instellingenHier leggen we je uit hoe je jouw mailadres toevoegt op je iPhone of iPad

Inhoudsop

Nog geen mailaccount ingesteld op je iOS device? Op de volgende manier kun je jouw mailaccount toevoegen:

Kies voor 'Instellingen' en dan voor 'Wachtwoorden & Accounts'. Kies dan onder het kopje Accounts 'Voeg account toe'. Nu zie je een lijst met aanbieders staan. We gaan een mailbox instellen die gekoppeld zit aan je domeinnaam.

Scroll naar beneden en kies 'Anders', en dan 'Voeg mailaccount toe'

Account-informatie

Naam: Vul hier de naam in zoals anderen hem te zien moeten krijgen als ze jouw mailtje ontvangen

E-mail: Vul hier je volledige e-mailadres in. Bijvoorbeeld 'denaamvanjouwmailbox@jouwdomeinnaam.com' (of .nl/.be/.etc)

Wachtwoord: Vul hier je wachtwoord in dat je zelf hebt verzonnen bij het aanmaken van je mailbox in het dashboard

Beschrijving: Hier mag je een eigen kenmerk invullen zodat je je aangemaakte account op je iOS apparaat makkelijk kunt herkennen. Kies 'Volgende' en we kunnen nu het type account invoeren. Hier kies je voor POP of IMAP. Wij adviseren IMAP!

Server inkomende post:

Hostnaam: servernaam.alphamega.nl (de servernaam welke voor jouw domeinnaam van toepassing is vind je terug als je naar Plesk (Technical Controlpanel) gaat, zie hieronder)

Gebruikersnaam: Vul hier je volledige mailadres in 'naammailbox@domeinnaam.extensie'

Wachtwoord: Hier vul je opnieuw je wachtwoord in dat je zelf hebt verzonnen voor de mailbox

Servernaam: De servernaam vind je in het Mijn Alphamega Dashboard (https://mijn.alphamega.nl/clientarea/) door daar te gaan naar het betreffende pakket en te klikken op "Plesk (Technical Control Panel)".

Achter Server staat de naam van de server (bijvoorbeeld: lungo.alphamega.nl).

Server uitgaande post:

SMTP Server: smtp.alphamega.nl

Gebruikersnaam: Vul hier je volledige e-mailadres in. Bijvoorbeeld 'denaamvanjouwmailbox@jouwdomeinnaam.com' (of .nl/.be/.etc)

Wachtwoord: Hier vul je opnieuw je wachtwoord in dat je zelf hebt verzonnen voor de mailbox

Klik rechts boven op 'Volgende'.

Je krijgt nu een melding die zegt dat het e-mailaccount niet geverifieerd kan worden. Dat komt door het SSL-certificaat. Klik op 'Details' om het certificaat te zien. Klik dan rechts boven op 'Vertrouwen'. Klik daarna op 'Opslaan'

Je e-mailaccount is nu ingesteld en je kunt nu e-mail ontvangen en verzenden op je iPhone of iPad.

Troubleshooting

Komt er geen mail binnen?

Wil je SSL gebruiken voor inkomende mail, klik dan na het instellen van je mail op het mailaccount wat je net hebt aangemaakt. Klik op 'Geavanceerd' en zet het schuifje aan bij 'Gebruik SSL'. Zet onder Authenticatie aan dat je wachtwoord gebruikt moet worden. 

Als je IMAP gebruikt, stel dan de serverpoort in op 993. Gebruik je POP3 zet dan de serverpoort op 995. 

Blijf je de melding krijgen, probeer dan je iPhone helemaal af te sluiten en opnieuw op te starten. 

Blijf je dan nog de melding krijgen, zet dan bij Geavanceerd-> Inkomende mail instellingen het schuifje van SSL uit.

Kun je geen mail versturen?

Kies voor 'Instellingen' en dan voor 'Wachtwoorden & Accounts'. Kies dan het account wat je net hebt aangemaakt en klik op 'smtp.alphamega.nl' en controleer of SSL aan staat en de authenticatie op 'wachtwoord' is ingesteld en de poort op 465 staat. 

Mocht je meldingen blijven krijgen, dan kun je hier 'Gebruik SSL' uitzetten.

Inkomende of uitgaande server aanpassen.

Je kunt de inkomende of uitgaande server aanpassen via:

'Instellingen' en dan 'Wachtwoorden & Accounts'. Kies dan het account wat je net hebt aangemaakt en tik vervolgens nogmaals op het Account.


Ook handig:

N
Noemi is the author of this solution article.

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.