Bij een e-mailpakket of hostingpakket kun je via onze webmail interface gebruikmaken van je eigen webmail. Hiermee kun je overal ter wereld je e-mail ontvangen en versturen met je eigen e-mailadres.
Inloggen op webmail
Log in op je webmail via https://webmail.plesk.yourhosting.nl/ met de volgende gegevens:
- E-mailadres
- E-mailwachtwoord
Vanuit Plesk kun je ook inloggen op de webmail:
- Log in op je klantomgeving bij Yourhosting en klik door naar de Plesk-Hostingmanager;
- Ga in Plesk via het linkermenu naar de pagina 'Mail';
- Je ziet hier een overzicht van alle e-mailadressen die je in dit pakket hebt aangemaakt;
- Klik achter het gewenste e-mailadres op het enveloppe-icoontje aan de rechterkant;
- De webmail wordt geopend. Vul de juiste e-mailgegevens in om in te loggen op de webmail.
Wachtwoord kwijt
Volg onderstaande stappen om een nieuw e-mailwachtwoord in te stellen:
- Log in op je klantomgeving bij Yourhosting;
- Klik door naar de Plesk ‘Hostingmanager’;
- Ga in Plesk naar ‘Mail’;
- Klik op de mailbox waarvoor je een nieuw wachtwoord wilt instellen;
- Stel een nieuw wachtwoord in en klik op ‘Ok’ of ‘Toepassen’. Gebruik altijd een uniek en sterk wachtwoord.
Andere problemen met inloggen op e-mail of webmail
Controleer of de volgende tips werken:
- Lukt het niet om in te loggen met je nieuwe wachtwoord? Waarschijnlijk blijft het oude wachtwoord hangen in je browser (ofwel: programma waarmee je websites bekijkt). Wis dan het geheugen van je internetbrowser /cachegeheugen.
- Zet je virusscanner, firewall of internet security helemaal uit. Bepaalde internet security tools in veel virusscanners laten geen cookies toe;
- Controleer je Internet Explorer-instellingen. Zet 'Privacy' op "normaal niveau" en 'Beveiliging' op "standaard niveau";
Ondervind je nog steeds hinder bij het inloggen op je e-mail? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ook handig: